Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Pondělí 18.12.2017 12:09
Akcie.cz»Zpravodajství»Komentáře a doporučení»Proč se české banky navracejí k pobočkám?

Zpravodajství

Proč se české banky navracejí k pobočkám?

08.02.2007 10:52:00 | Cyrrus

Poslední roky byly v bankovním sektoru ve znamení fenoménu nahrazování osobního kontaktu s klientem kontaktem elektronickým. Omámení z moderních možností přímého bankovnictví často vedlo managementy velkých bank k představě, že jediným skutečným způsobem růstu je minimalizace kontaktu (a s tím spojených nákladů) se zákazníkem. K této situaci nepochybně přispěly i podmínky, které banky klientům poskytovaly. Pracovní doba poboček do čtyř či pěti hodin odpoledne se s tím, jak lidé trávili v práci stále více času, stávala absolutně nedostatečná a mnohdy dlouhé fronty u přepážek také zrovna nelákaly. Rozvoj přímého bankovnictví se v tomto světle jevil jako elegantní řešení.

Po několika letech však banky zjišťují, že ztráta fyzického kontaktu se zákazníkem s sebou přináší nemalé potíže. Až doposud totiž české banky spoléhaly do značné míry na výnosy z poplatků. Postupné přibližování se standardům obvyklým na západ od našich hranic spolu s tlakem na snižování či rušení poplatků z různých stran (ministerstvo financí, Evropská komise, veřejnost) však jednoznačně indikuje, že chtějí-li si banky udržovat resp. zvyšovat své výnosy, musí obrátit pozornost jinam. Západní banky ukazují, že cesta vede přes nabídku sofistikovanějších služeb a obchodování na kapitálových trzích. V obou případech si však lze těžko představit, že by se kontakt mezi bankou a (potenciálním) uživatelem těchto služeb odehrával čistě na elektronické bázi.

Banky si tedy začínají uvědomovat, že bez poboček se neobejdou. Zároveň však musí stanovit takovou pobočkovou strategii, která dokáže přilákat lidi a omezí neduhy stávajících poboček. Zdá se, že jednou z cest je otevírání menších poboček, které jsou blíže zákazníkovi. Stále více si tak budeme zvykat na to, že nalezneme pobočku své banky v obchodním centru či dokonce supermarketu. Tato strategie se přitom nebude týkat jen malých bank, ale i těch největších bankovních domů v Česku. Pochopitelně, nelze předpokládat, že přímé bankovnictví zažije dramatický ústup. Banky budou i nadále klást důraz na snižování nákladů, mimo jiné právě i prostřednictvím rozvoje elektronického bankovnictví. Na druhé straně nové trendy, z nichž lze zmínit především neodvratné stárnutí populace, budou důležitost bankovních poboček i nadále zdůrazňovat.

Marek Hatlapatka

Poslední zprávy

Právě diskutujete


Zajímavé vzestupy

TOMA1 255,00+2,45
VIG650,00+1,69
VGP1 499,00+1,28
STOCK80,60+1,00
PRSLU2 420,00+0,58

Zajímavé poklesy

FOREG175,40-2,50
CETV97,95-2,00
KOMB900,00-1,24
TELEC272,90-1,12
TABAK16 400,00-0,95

Kurzovní lístek

EURnahoru25,680+0,01
HUFdolu8,193-0,18
JPYdolu19,384-0,67
PLNdolu6,090-0,11
USDdolu21,750-0,31

demo-e-broker

Indexy

Pro úplné zobrazení je nutné mít nainstalován Flash Player, dostupný např. zde.

Flash | Obrázek

PXnahoru+0,521 067,6212:07:50
RMnahoru+23,771 732,1211:57:40
DJIAnahoru+0,5824 651,7415.12.17
NASDAQnahoru+1,176 936,5815.12.17
SP500nahoru+0,902 675,8115.12.17
DAXnahoru+1,4313 291,0111:47:54
WIG20nahoru+1,032 441,7711:47:45


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz