Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Čtvrtek 14.12.2017 18:15
Akcie.cz»Zpravodajství»Komentáře a doporučení»Reklama v mobilních telefonech – placený spam nebo užitečná...

Zpravodajství

Reklama v mobilních telefonech – placený spam nebo užitečná služba?

17.04.2008 10:57:56 | Cyrrus

Pokud uslyšíte slovo "reklama" a nejste zrovna zaměstnancem reklamní agentury, pravděpodobně se vám vybaví něco, co

vás obtěžuje, vyrušuje a co vidíte všude kolem vás, aniž byste chtěli. Na druhou stranu, reklama v mobilních

telefonech je již delší dobu považována za zajímavou a do budoucna perspektivní službu, podle nedávného výzkumu by se

měl objem trhu s reklamou v roce 2011 pohybovat kolem 12 mld. dolarů, kdy letos se odhaduje cca 2,7 mld. USD.

Výhody jsou zřejmé, jak pro zadavatele reklamy, který zvýší své povědomí o sobě díky zcela přímému kanálu k

uživateli, tak pro poskytovatele telefonních služeb, který si tuto službu samozřejmě nechá zaplatit, tak pro

koncového uživatele mobilního telefonu, který výměnou za povinnost sledovat reklamu na svém mobilu obdrží od

operátora dodatečné služby nebo třeba slevy u služeb stávajících. Navíc, přijímání reklamních sdělení je podmíněno

souhlasem uživatele, takže se této formě reklamy dá uniknout.

Nepředpokládám, že by se začaly prosazovat přímé platby za příjem reklamních sdělení (pokud by nebyly nějakým

způsobem omezeny), tudíž se pravděpodobně nedočkáme lidí, kteří by si přilepšovali ke svému příjmu tím, že jim bude

doma ležet na stole hromádka mobilních telefonů, na které budou neustále chodit nová a nová reklamní sdělení a že

uživatel jen každý den smaže plnou paměť telefonu a bude se těšit na příliv peněz.

Na druhou stranu, díky možnosti lokalizace mobilního telefonu, by se reklamní sdělení mohla stát atraktivní pro

získávání nových zákazníků např. pro různé turistické atrakce, nebo poskytovatele služeb. Jejich zadání pro

operátory by mohlo znít například "na každý telefon blížící se našemu městu zašlete smsku s textem…", to celé třeba v

kombinaci s tím, že smska bude obsahovat něco ve smyslu slevového kupónu. Perspektivu tedy vidím spíše v kombinaci

reklamy s šířením konkrétní užitečné informace, než v plošném zasílání nekonkrétních informací či nabídek.

V poskytování reklamy do mobilních telefonů vidím však také potenciální riziko, pokud budou lidé reklamou zahlceni,

prostě ji začnou ignorovat (ale tuto službu neodhlásí a dále budou užívat výhod s ní spojených). Je tedy možné, že

zadavatelé reklamy pocítí ztrátu efektivity vynaložených peněz a o reklamu v mobilech ztratí zájem, na druhou stranu,

zadavatelé se jen velmi neradi budou vzdávat efektivní formy přenosu reklamy, takže pravděpodobnější jeví se mi spíše

změna formy reklamního sdělení.

Ačkoliv je tedy reklamě v mobilech předpovídána světlá budoucnost, myslím že právě díky tomu, že kromě přidané

hodnoty v podobě sdělené informace bude vždy obsahovat také jistou dávku rušivosti, nestane se dlouhodobě výrazným

zástupcem na straně tržeb mobilních operátorů. Ovšem díky poskytovaným výhodám za příjem reklamy (zejména vytouženému

ovšem dle mého názoru ne zcela reálnému volání zdarma) tato služba odsouzena k zániku určitě není.

Autor: Ondřej Moravanský

Poslední zprávy

Právě diskutujete


Zajímavé vzestupy

VGP1 480,00+1,79
KOMB911,30+1,26
BABKOFOL419,00+0,92
CEZ498,10+0,77
VIG639,20+0,50

Zajímavé poklesy

PEN8,74-2,02
TOMA1 225,00-2,00
CETV99,95-1,82
PEGAS825,50-0,96
UNIPE376,60-0,11

Kurzovní lístek

EURdolu25,685-0,13
HUFdolu8,178-0,23
JPYnahoru19,254+0,18
PLNnahoru6,083+0,04
USDnahoru21,682+0,81

demo-e-broker

Indexy

Pro úplné zobrazení je nutné mít nainstalován Flash Player, dostupný např. zde.

Flash | Obrázek

PXnahoru+0,521 065,4216:25:31
RMnahoru+0,241 347,9016:59:19
DJIAnahoru+0,1724 626,8917:54:27
NASDAQnahoru+0,266 893,9317:54:37
SP500nahoru+0,092 665,2917:54:30
DAXdolu-0,4413 068,0817:35:30
WIG20nahoru+1,262 434,6117:00:16


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz