Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Pátek 15.12.2017 13:29
Akcie.cz»Zpravodajství»Komentáře a doporučení»CME: postřehy z konferenčního hovoru; možný pokles reklamního...

Zpravodajství

CME: postřehy z konferenčního hovoru; možný pokles reklamního trhu v 1. pololetí roku

24.02.2010 17:22:25 | Atlantik

Na dnešním konferenčním hovoru CME sdělila, že zotavení reklamního trhu čeká ve 2. pololetí roku 2010. V 1. pololetí by reklamní trh měl stagnovat, ale na některých trzích by mohlo dojít k poklesu, protože inzerenti zůstávají stále opatrní. Růst reklamního trhu za celý rok 2010 by se měl pohybovat v nízkých jednociferných číslech. Tento komentář je v souladu s předchozím prohlášeními společnosti. Pouze vyjádření ohledně možného poklesu v 1. čtvrtletí či 1. pololetí by mohlo pro některé investory znamenat určité překvapení. Celkově lze říci, že reklamní trh by se měl již stabilizovat a postupně se vracet k růstu s ohledem na postupné ekonomické zotavení. Nelze však opomíjet riziko opětovného ekonomického poklesu.

 

CME dále řekla, že další informace k bulharské akvizici přinese až po uzavření transakce (při výsledcích za 1Q 2010). V případě prodeje ukrajinských aktiv již byl udělen souhlas antimonopolního úřadu, který by měl patřit mezi nejdůležitější náležitosti. Dokončení transakce se stále očekává ve 2. polovině dubna. Dokončení obou transakcí umožní společnost dosáhnout cíle kladné EBITDA v roce 2010, jelikož bulharské operace nyní generují ztrátu.

 

Případné odkoupení části svého dluhu na trhu by CME zvažovala až poté, co budou dokončeny transakce na Ukrajině a v Bulharsku.

 

Mezi hlavní cíle pro rok 2010 patří:

Posílit vedoucí pozici na trhu z hlediska tržního podílu i podílu na sledovanosti – v roce 2009 již došlo k posílení tržní pozice

Fungovat s nižšími náklady než v roce 2009 a zvýšit ziskovost hospodaření – v hlavních zemích (mimo Ukrajiny a Bulharska) náklady v roce 2009 stagnovaly i přes dřívější prohlášení o snižování nákladů (jako důvod vidíme snahu o zvýšení tržního podílu), a proto si myslíme, že snížení nákladů je reálné a rozumné

Přizpůsobit nabídku produktů měnícím se podmínkám na trhu

Diverzifikovat tržby směrem výrobě televizní tvorby, internetu a manažerských služeb

Rozšířit distribuci produktů MediaPro (výroba TV a filmové tvorby) mimo trhy CME

Zaměřit se na organický růst

Zabývat se pouze akvizičními příležitostmi, které by přinesly přidanou hodnotu

Snížit relativní zadluženost (dluh/EBITDA; prostřednictvím růstu EBITDA)

Autor: Patrick Vyroubal

Poslední zprávy

Právě diskutujete


Zajímavé vzestupy

VGP1 480,00+1,79
KOMB911,30+1,26
BABKOFOL419,00+0,92
CEZ498,10+0,77
VIG639,20+0,50

Zajímavé poklesy

PEN8,74-2,02
TOMA1 225,00-2,00
CETV99,95-1,82
PEGAS825,50-0,96
UNIPE376,60-0,11

Kurzovní lístek

EURdolu25,685-0,13
HUFdolu8,178-0,23
JPYnahoru19,254+0,18
PLNnahoru6,083+0,04
USDnahoru21,682+0,81

demo-e-broker

Indexy

Pro úplné zobrazení je nutné mít nainstalován Flash Player, dostupný např. zde.

Flash | Obrázek

PXdolu-0,351 061,7113:27:00
RMdolu-0,631 339,4613:28:30
DJIAdolu-0,3124 508,6614.12.17
NASDAQdolu-0,286 856,5315.12.17
SP500dolu-0,412 652,0114.12.17
DAXdolu-0,2813 031,4813:08:18
WIG20dolu-0,062 427,4613:08:16


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz