Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Čtvrtek 25.4.2024 14:26
Akcie.cz»Zpravodajství»Firemní zprávy»Kofola: Zatím nejtěžší kvartál v historii jsme zvládli...

Zpravodajství

Kofola: Zatím nejtěžší kvartál v historii jsme zvládli nad očekávání

15.09.2020 17:14:00 | Kofola ČeskoSlovensko a.s.

Skupina Kofola obhájila svou silnou pozici v jednom z historicky nejsložitějších kvartálů, hospodaření zvládla na výbornou. Firmě k výsledkům pomohla dlouhodobá strategie postavená na tradičních a lokálních značkách, pružnost v rozhodování při hledání úspor a nadstandardní nasazení zaměstnanců. Kofole se podařilo úspěšně převzít společnosti Ondrášovku a Korunní, díky čemuž došlo k navýšení jejího tržního podílu v českém retailu. Management Kofoly očekává, že celý trh se bude postupně probouzet s tím, že i v případě dalších výkyvů má Skupina dostatečné zdroje na překlenutí těžkých časů.

Velmi náročný druhý kvartál roku 2020, ovlivněný pandemií COVID-19 a souvisejícími epidemiologickými opatřeními, zvládla Skupina Kofola nad očekávání. Přestože došlo k mezikvartálnímu poklesu tržeb Skupiny o 15,9 %, Kofola skončila v čistém zisku a ukazatel EBITDA marže se držel na 15,7 %.

„Ustáli jsme to a řekl bych, že s grácií,“ říká Jannis Samaras, CEO Skupiny Kofola a vysvětluje: „Před mnoha lety jsme vsadili na to, že budeme vyrábět tradiční lokální značky. Ukázalo se, že naše strategie je správná a že spotřebitelé se k silným značkám obrací i v době krize. Překonat složité období nám pomohlo rychlé rozhodování, kterého jsme přes velikost naší firmy stále schopni, a efektivní hledání úspor. Soustředili jsme se na věci nezbytné, ty zbytné jsme odsunuli nebo zrušili. Jeden z nejtěžších kvartálů v historii jsme zvládli díky nasazení a flexibilitě všech lidí ve Skupině, za což jsem jim vděčný.“

Nejsilnější československý segment na úrovni tržeb a bez vlivu akvizic poklesl mezi kvartály o 25,1 %, což je vzhledem k velmi negativnímu vývoji v dubnu roku 2020 skvělý výsledek. V Adriatickém segmentu potom tržby klesly ještě méně, a to o 23,3 %. Naopak nejvýznamněji dopadl vliv epidemie COVID-19 na UGO, které s uzavřením obchodních center a gastro provozů přišlo ze dne na den o absolutní většinu svých tržeb. Na složitou situaci ale zareagovalo zavedením nových služeb, jako je UGO rozvoz, a posílením spolupráce s partnerskými donáškovými službami.

Kofola, stejně jako v jiných krizových obdobích, ukázala, že její DNA zůstává i přes silný tlak na ekonomickou efektivitu nedotčena. Poté, co se stala jedním ze zakládajících členů iniciativ Zachraň hospodu a #podporsvojpub, podpořila epidemií ochromenou gastronomii i dalšími projekty. K návratu spotřebitelů do hospod přispělo na 90 kino projekcí napříč ČeskoSlovenskem, výroční Turistická známka dostupná v Česku po koupi dvou čepovaných Kofol nebo adriatická kampaň #Zaskupaj (Spolu). Díky ní mohli spotřebitelé pozvat své přátele na kávu a Radenskou zdarma, k oživení slovinské gastronomie tak přispělo na 5 000 voucherů.

Skupina zároveň potvrdila, že ani za této situace nerezignuje na dlouhodobě udržitelné snahy. V červnu se jí podařilo certifikovat Rajeckou dolinu jako BIO lokalitu pro volný sběr bylin, pilotně otestovala ve vybraných UGO Salateriích a na eventech „vodu bez obalu“, tedy čepovanou pramenitou vodu Rajec.

Dalšími kroky dokázala, že i přes nepřízeň doby umí přicházet s produktovými inovacemi. Na trh uvedla další z řady ochucených pramenitých vod z vlastních bylin, Rajec šípek, ale i Kofolu v půllitrových plechovkách, jejíž prodeje už několikanásobně předčily původní očekávání. Pro české gastro připravila novinku v podobě minerální vody Korunní ve vratném skle a v bylinném segmentu uvedla originální směs bylinek LEROS Cold Brew na přípravu chutného ledového čaje.

„Máme za sebou těžké období. Věříme, že z provozně náročného druhého kvartálu vycházíme silnější a že jsme připraveni i na případné další výkyvy. Do konce roku se zaměříme především na rozvinutí potenciálu Ondrášovky a Korunní, v nichž vidíme perspektivu, dále pak na posílení našeho kávovo-čajového byznysu,“ doplňuje Jannis Samaras: „S ohledem na vývoj posledních měsíců jsme stanovili nový cíl EBITDA pro rok 2020, a to na 950 mil. až 1 000 mil. Kč. Vzhledem k úspěšné letní sezóně představenstvo navrhne vyplatit dividendu v nezměněné výši, tedy 13,50 Kč na akcii,“ uzavírá.

Bližší informace na investor.kofola.cz.

Autor: Lenka Frostová

Poslední zprávy

Právě diskutujete

Škola investování

25.04.2024Liberec
25.04.2024Ostrava
29.04.2024Olomouc
13.05.2024Praha
13.05.2024Brno


Zajímavé vzestupy

NLOK510,00+3,24
NOKIA84,55+2,55
ATS499,80+2,38
DBK389,00+1,32
RBI464,50+0,98

Zajímavé poklesy

COLHO130,00-7,14
PILLE181,00-4,74
GEVOR252,00-2,33
EFORU171,00-2,29
PEN44,65-2,08

Kurzovní lístek

EURnahoru25,235+0,11
HUFnahoru6,417+0,04
JPYnahoru15,239+0,35
PLNnahoru5,845+0,15
USDnahoru23,616+0,23

demo-e-broker

Indexy

25.04.2024
Graf - PX

PXdolu-0,321 558,5714:24:16
RMdolu-0,47464,8414:24:33
DJIAstejne0,0038 460,9211:10:01
NASDAQnahoru+0,1015 712,7525.04.24
SP500stejne0,004 357,7322.09.21
DAXdolu-0,5017 998,7714:04:49


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz