KMV bude prodávat výrobce vod Toma. Vzniká potenciální příležitost pro Kofolu.
Karlovarské minerální vody (KMV) musí prodat výrobce vod Toma. Nařídil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Rozhodnutí souvisí s letošní transakcí, v rámci které KMV koupila českou a slovenskou pobočku společnosti PepsiCo. Právě značka Toma doposud spadala pod skupinu PepsiCo. KMV s rozhodnutím antimonopolního úřadu souhlasí, transakci mezi KMV a PepsiCo již tak nic nebrání v cestě a je tímto v podstatě potvrzena. Zprávu dnes uvedly deníky MF Dnes a Hospodářské noviny.
Prodej značky Toma může být podle našeho názoru zajímavou příležitostí pro Kofolu. Již na listopadovém konferenčním hovoru management Kofoly naznačil, že situaci kolem transakce mezi KMV a PepsiCo monitoruje a nevyloučil případný zájem o aktiva nabídnutá k prodeji. Kofola by případnou akvizicí značky Toma výrazněji posílila své postavení v tuzemském segmentu vod, kde v současnosti se svojí značkou Rajec (se kterou Kofola dominuje na Slovensku) nezaujímá významnější tržní podíl.
Jan Raška, analytik, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- IBM s výsledky za 1Q oznámila akvizici společnost HashiCorp za celkovou cenu 6,4 mld. USD
25.04. 11:10 Fio - Eurowag reportoval výsledky za 1Q, výnosy na organické bázi vzrostly o 10 %
25.04. 10:29 Fio - Meta s výsledky za 1Q oznámila zvýšení investic do umělé inteligence
25.04. 10:04 Fio - Akciový výhled
25.04. 08:58 Fio - Moneta Money Bank představila výsledky za 1Q 2024 a je na dobré cestě doručit celoroční cíl
25.04. 08:49 Fio