Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Pátek 19.4.2024 3:47
Akcie.cz»Zpravodajství»Odborné články»Globální sportovně-oděvní lídři: Nike a ti další

Zpravodajství

Globální sportovně-oděvní lídři: Nike a ti další

14.04.2016 15:53:00 | Fio banka

Článek je zaměřen na největší globální společnosti zabývající se výrobou a prodejem sportovního oblečení a obuvi. Právě prodej sportovní, nejčastěji běžecké obuvi, je hlavním pilířem příjmů většiny těchto společností. Vedle pohodlného sportovního oblečení

Obecně trh sportovního zboží lze rozdělit do více kategorií dle zvolených kritériích. Já se budu zabývat zejména těmi největšími hráči na trhu, kteří jsou zároveň obchodovaní na některé z velkých světových burz. Na následujících řádcích představím vybrané společnosti, porovnám některé fundamentální ukazatele a připojím komentář k aktuálnímu ocenění akcií.

Obrovské množství peněz v této branži proteče náklady na propagaci a marketing. Většinu výrobků jsou totiž schopni největší hráči na trhu vyrobit v podobné, ne-li takřka totožné kvalitně. Při volbě zboží ze strany spotřebitelů bývá klíčová také cena, která se vyjma specifických produktů pohybuje rovněž na velmi podobné úrovni. Často je tedy hlavním a rozhodujícím faktorem právě obliba konkrétní značky. Velcí globální výrobci si toho jsou velmi dobře vědomi, a tak neváhají vydat na marketing, různá partnerství a sponzoring desítky i stovky milionů dolarů ročně. V minulém roce například Adidas překonal svůj předchozí rekordní kontrakt na téměř 110 mil. dolarů ročně pro fotbalový Manchester United novou smlouvou s dalším světoznámým týmem Realem Madrid. Se španělským velkoklubem se firma dohodla na podmínkách v astronomické výši 150 milionů dolarů ročně. Sportovně-oděvní společnosti se tak často přeplácí, jen aby získaly na svou stranu důležité marketingové tváře.

Představení „velké čtyřky“

Americká světová jednička na poli sportovního průmyslu Nike dokáže vygenerovat za půl roku stejné tržby, jako německá dvojka globálního trhu Adidas za celý rok. Společnost Nike je navíc schopna dosáhnout nejen úctyhodných prodejů, ale zároveň umí vygenerovat velmi tučný zisk. Nike totiž za pouhý jeden kvartál vykáže čistý zisk na celoroční úrovni německého Adidasu. K tradičně známým gigantům je třeba připočíst také další německou společnost Puma a štiku posledních let americký Under Armour.

Představení "velké čtyřky" na poli sportovního průmyslu
SpolečnostZeměTržní kapitalizace (mld. USD)Tržby 2015 (mld. USD)Zisk 2015 (USD)
Nike (NKE) USA 100 30,6 3,3 mld.
Adidas (ADS) GER 24 18,4 817 mil.
Under Armour (UA) USA 18 4,0 237 mil.
Puma (PUM) GER 3,3 3,4 34 mil.

Zdroj dat: Bloomberg

Celý článek najdete v příloze.


Tomáš Plundra
Fio banka, a.s.
Prohlášení

Autor: Tomáš Plundra

Poslední zprávy

Právě diskutujete

Škola investování

22.04.2024Plzeň
22.04.2024Brno
23.04.2024Mladá Boleslav
24.04.2024Ústí nad Labem
24.04.2024Zlín


Zajímavé vzestupy

ATOMT39,00+8,33
HARDW11,70+4,46
FACC157,60+3,41
EMAN68,00+2,26
RWE815,00+2,08

Zajímavé poklesy

MATTE28 800,00-2,70
SHELL830,50-2,64
BABMMCIU242,00-2,42
BABWOOSP67,50-2,17
PILLE195,00-2,01

Kurzovní lístek

EURdolu25,265-0,13
HUFnahoru6,417+0,07
JPYnahoru15,330+0,01
PLNdolu5,841-0,68
USDnahoru23,663+0,21

demo-e-broker

Indexy

18.04.2024 - 19.04.2024
Graf - SPC

PXnahoru+0,181 550,3418.04.24
RMnahoru+0,50457,8118.04.24
DJIAnahoru+0,0637 775,3818.04.24
NASDAQdolu-0,5215 601,5019.04.24
SP500stejne0,004 357,7322.09.21
DAXnahoru+0,3817 837,4018.04.24


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz