Wal-Mart doplácí na podcenění internetového prodeje
Lidé s nižšími příjmy, kteří pro Wal-Mart představují hlavní zdroj příjmů, se totiž postupně uchylují k jeho internetovému konkurentovi Amazon (AMZN).
Slabá pozice Wal-Martu na poli internetového prodeje však není ani tak důsledkem ignorance, jako spíš dlouhodobé orientace většiny jeho zákazníků. Ještě před pěti lety využívala služby Amazonu pouhá čtvrtina z nich, to však dnes již neplatí. Wal-Mart neztrácí jen zákazníky, kteří se k němu uchýlili během krize, nýbrž už i tradiční nízkopříjmové klienty.
Celá léta se Wal-Mart soustřeďoval na rozvoj kamenných poboček na úkor svých online operací. Pokusy v posledních letech, které měly tuto strukturální slabost odstranit, se nesetkaly s úspěchem. Tržby z online aktivit minulý rok tvořily pouze 2 % z celkových výnosů. Další ranou pro něj bude i ztráta jedničky v rámci prázdninových nákupů, která mu letos reálně hrozí.
Společnost se však snaží urychleně reagovat, od minulého května utratila více než 300 mil. USD za internetové společnosti, které jí mají pomoci vybudovat skutečnou základnu pro e-shopping. To však může dle některých expertů trvat i několik let.
Akcie společnosti dnes oslabují o 0,02 % na 60,73 USD.
Zdroj: Bloomberg
Miloslav Veselý
Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- USA uzavírá se ziskem
05.12. 22:14 Fio - Americké indexy opatrně rostou
05.12. 19:31 Fio - Frankfurtská burza uzavřela páteční obchodování růstem
05.12. 17:54 Fio - USA: Index spotřebitelské důvěry University of Michigan v prosinci podle předběžných dat na 53,3 b.
05.12. 16:36 Fio - USA: Deflátor výdajů na osobní spotřebu v září meziročně vzrostl o 0,3 % v souladu s očekáváním
05.12. 16:28 Fio





