KMV bude prodávat výrobce vod Toma. Vzniká potenciální příležitost pro Kofolu.
Karlovarské minerální vody (KMV) musí prodat výrobce vod Toma. Nařídil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Rozhodnutí souvisí s letošní transakcí, v rámci které KMV koupila českou a slovenskou pobočku společnosti PepsiCo. Právě značka Toma doposud spadala pod skupinu PepsiCo. KMV s rozhodnutím antimonopolního úřadu souhlasí, transakci mezi KMV a PepsiCo již tak nic nebrání v cestě a je tímto v podstatě potvrzena. Zprávu dnes uvedly deníky MF Dnes a Hospodářské noviny.
Prodej značky Toma může být podle našeho názoru zajímavou příležitostí pro Kofolu. Již na listopadovém konferenčním hovoru management Kofoly naznačil, že situaci kolem transakce mezi KMV a PepsiCo monitoruje a nevyloučil případný zájem o aktiva nabídnutá k prodeji. Kofola by případnou akvizicí značky Toma výrazněji posílila své postavení v tuzemském segmentu vod, kde v současnosti se svojí značkou Rajec (se kterou Kofola dominuje na Slovensku) nezaujímá významnější tržní podíl.
Jan Raška, analytik, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- Společnost AbbVie zveřejnila výsledky za 2Q a mírně navýšila výhled očištěného zisku na akcii
31.07. 16:57 Fio - Pražská burza přerušila růstovou sérii
31.07. 16:24 Fio - Mastercard reportoval za 2Q lepší než očekávaný očištěný zisk na akcii
31.07. 16:20 Fio - Americké akcie posilují, reportovaly Microsoft, Meta, Mastercard, CVS a proběhlo IPO Figma
31.07. 16:19 Fio - Projekce hospodaření Erste Group za 2Q 2025
31.07. 15:35 Fio