KMV bude prodávat výrobce vod Toma. Vzniká potenciální příležitost pro Kofolu.
Karlovarské minerální vody (KMV) musí prodat výrobce vod Toma. Nařídil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Rozhodnutí souvisí s letošní transakcí, v rámci které KMV koupila českou a slovenskou pobočku společnosti PepsiCo. Právě značka Toma doposud spadala pod skupinu PepsiCo. KMV s rozhodnutím antimonopolního úřadu souhlasí, transakci mezi KMV a PepsiCo již tak nic nebrání v cestě a je tímto v podstatě potvrzena. Zprávu dnes uvedly deníky MF Dnes a Hospodářské noviny.
Prodej značky Toma může být podle našeho názoru zajímavou příležitostí pro Kofolu. Již na listopadovém konferenčním hovoru management Kofoly naznačil, že situaci kolem transakce mezi KMV a PepsiCo monitoruje a nevyloučil případný zájem o aktiva nabídnutá k prodeji. Kofola by případnou akvizicí značky Toma výrazněji posílila své postavení v tuzemském segmentu vod, kde v současnosti se svojí značkou Rajec (se kterou Kofola dominuje na Slovensku) nezaujímá významnější tržní podíl.
Jan Raška, analytik, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- Spotify reportovala ztrátu, výhled na 3Q zaostal za odhady analytiků
29.07. 17:08 Fio - Pražská burza stoupla na nové historické maximum
29.07. 16:32 Fio - Fintech SoFi Technologies reportoval za 2Q nad očekáváním a navýšil celoroční výhled
29.07. 15:10 Fio - PayPal reportoval za 2Q a navýšil roční výhled
29.07. 14:54 Fio - Pojišťovna UnitedHealth reportovala za 2Q, vysoké náklady na lékařskou péči zasahují ziskovost
29.07. 13:56 Fio