KMV bude prodávat výrobce vod Toma. Vzniká potenciální příležitost pro Kofolu.
Karlovarské minerální vody (KMV) musí prodat výrobce vod Toma. Nařídil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Rozhodnutí souvisí s letošní transakcí, v rámci které KMV koupila českou a slovenskou pobočku společnosti PepsiCo. Právě značka Toma doposud spadala pod skupinu PepsiCo. KMV s rozhodnutím antimonopolního úřadu souhlasí, transakci mezi KMV a PepsiCo již tak nic nebrání v cestě a je tímto v podstatě potvrzena. Zprávu dnes uvedly deníky MF Dnes a Hospodářské noviny.
Prodej značky Toma může být podle našeho názoru zajímavou příležitostí pro Kofolu. Již na listopadovém konferenčním hovoru management Kofoly naznačil, že situaci kolem transakce mezi KMV a PepsiCo monitoruje a nevyloučil případný zájem o aktiva nabídnutá k prodeji. Kofola by případnou akvizicí značky Toma výrazněji posílila své postavení v tuzemském segmentu vod, kde v současnosti se svojí značkou Rajec (se kterou Kofola dominuje na Slovensku) nezaujímá významnější tržní podíl.
Jan Raška, analytik, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- Starbucks zveřejnil výsledky za 3Q, společnost nadále pracuje na otočení trendu pod novým CEO
30.07. 12:05 Fio - Visa ve 3Q zaznamenala dvouciferný růst výnosů, výhled na celý rok ponechala beze změny
30.07. 11:45 Fio - Adidas ve 2Q nenaplnil odhad trhu na úrovni tržeb
30.07. 11:05 Fio - Porsche zveřejnilo výsledky za 1H, automobilka potřetí tento rok snížila svůj výhled
30.07. 10:44 Fio - Akciový výhled
30.07. 08:56 Fio