Fundamentální analýza akcií - 7. díl
V minulém dílu jsme si představili hlavní přístupy finanční analýzy podniku a ve stručnosti jsme se podívali na horizontální a vertikální analýzu. V tomto dílu se budeme věnovat poměrovým ukazatelům.
Poměrové ukazatele
Poměrové ukazatele vyjadřují vztah mezi dvěmi položkami z účetních výkazů. Jsou jedním z nejkomplexnějších nástrojů fundamentální analýzy na mikroekonomické úrovni vůbec. Obecně je rozdělujeme na:
Ukazatele rentability
Ukazatele zadluženosti
Ukazatele likvidity
Ukazatele aktivity
Ukazatele kapitálového trhu
Všechny skupiny dohromady nám poskytují ucelený a reálný pohled na ekonomickou situaci společnosti. Nyní se budeme věnovat těm nejznámějším a nejpoužívanějším poměrovým ukazatelům z každé této skupiny.
Ukazatele rentability
Tyto ukazatele nám říkají, jak efektivně společnost hospodaří, tedy jakou snahu musí vynaložit na to, aby dosáhla adekvátního zisku. Mezi hlavní ukazatele z této skupiny patří rentabilita vlastního kapitálu, rentabilita aktiv a rentabilita tržeb.
Jaké jsou nejpoužívanější ukazatele, které využívají profesionální portfolio manažeři a velcí investoři? Celý článek čtěte na:
http://www.ipoint.cz/zpravy/26271434-fundamentalni-analyza-akcii-7-dil/
Poslední zprávy
- EA reportovala za 1Q čisté objednávky nad očekáváním a potvrdila celoroční výhled
30.07. 17:49 Fio - Pražská burza v tomto týdnu potřetí navyšuje historické maximum
30.07. 16:34 Fio - Společnost Garmin oznámila výsledky za 2Q nad odhady a navýšila celoroční výhled
30.07. 16:01 Fio - Kraft Heinz reportoval za 2Q, čistý zisk byl výrazně negativně ovlivněn jednorázovou položkou
30.07. 14:52 Fio - Booking reportoval výsledky za 2Q nad očekáváním, výhled na 3Q však analytici vnímají jako zklamání
30.07. 13:50 Fio