Fundamentální analýza akcií - 7. díl
V minulém dílu jsme si představili hlavní přístupy finanční analýzy podniku a ve stručnosti jsme se podívali na horizontální a vertikální analýzu. V tomto dílu se budeme věnovat poměrovým ukazatelům.
Poměrové ukazatele
Poměrové ukazatele vyjadřují vztah mezi dvěmi položkami z účetních výkazů. Jsou jedním z nejkomplexnějších nástrojů fundamentální analýzy na mikroekonomické úrovni vůbec. Obecně je rozdělujeme na:
Ukazatele rentability
Ukazatele zadluženosti
Ukazatele likvidity
Ukazatele aktivity
Ukazatele kapitálového trhu
Všechny skupiny dohromady nám poskytují ucelený a reálný pohled na ekonomickou situaci společnosti. Nyní se budeme věnovat těm nejznámějším a nejpoužívanějším poměrovým ukazatelům z každé této skupiny.
Ukazatele rentability
Tyto ukazatele nám říkají, jak efektivně společnost hospodaří, tedy jakou snahu musí vynaložit na to, aby dosáhla adekvátního zisku. Mezi hlavní ukazatele z této skupiny patří rentabilita vlastního kapitálu, rentabilita aktiv a rentabilita tržeb.
Jaké jsou nejpoužívanější ukazatele, které využívají profesionální portfolio manažeři a velcí investoři? Celý článek čtěte na:
http://www.ipoint.cz/zpravy/26271434-fundamentalni-analyza-akcii-7-dil/
Poslední zprávy
- Pražská burza v závěru týdne rostla
25.07. 16:31 Fio - Akcie v zámoří rostou, reportovaly Intel, Charter Communications a Deckers Outdoor
25.07. 16:08 Fio - USA: Objednávky zboží dlouhodobé spotřeby v červnu dle předběžných dat poklesly o 9,3 %
25.07. 14:34 Fio - Smíšené výsledky LVMH za 2Q, móda zklamala a ostatní segmenty překvapily pozitivně
25.07. 11:22 Fio - Volkswagen snížil výhled na rok 2025, výsledky Audi a Porsche negativně ovlivnila cla
25.07. 11:16 Fio