KMV bude prodávat výrobce vod Toma. Vzniká potenciální příležitost pro Kofolu.
Karlovarské minerální vody (KMV) musí prodat výrobce vod Toma. Nařídil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Rozhodnutí souvisí s letošní transakcí, v rámci které KMV koupila českou a slovenskou pobočku společnosti PepsiCo. Právě značka Toma doposud spadala pod skupinu PepsiCo. KMV s rozhodnutím antimonopolního úřadu souhlasí, transakci mezi KMV a PepsiCo již tak nic nebrání v cestě a je tímto v podstatě potvrzena. Zprávu dnes uvedly deníky MF Dnes a Hospodářské noviny.
Prodej značky Toma může být podle našeho názoru zajímavou příležitostí pro Kofolu. Již na listopadovém konferenčním hovoru management Kofoly naznačil, že situaci kolem transakce mezi KMV a PepsiCo monitoruje a nevyloučil případný zájem o aktiva nabídnutá k prodeji. Kofola by případnou akvizicí značky Toma výrazněji posílila své postavení v tuzemském segmentu vod, kde v současnosti se svojí značkou Rajec (se kterou Kofola dominuje na Slovensku) nezaujímá významnější tržní podíl.
Jan Raška, analytik, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- IBM zveřejnilo výsledky za 2Q, výnosy ze softwaru zaostaly za očekáváním
24.07. 14:32 Fio - Chipotle Mexican Grill reportoval za 2Q a snížil výhled porovnatelných tržeb
24.07. 14:17 Fio - Konferenční hovor Monety k 2Q: potenciál překonat výhled letošního čistého zisku až o 400 mil. Kč
24.07. 13:57 Fio - Tesla reportovala výsledky pod odhady, meziroční růst zaznamenal segment služeb
24.07. 11:41 Fio - Alphabet reportoval solidní výsledky, konglomerát plánuje ještě více investovat do infrastruktury
24.07. 11:27 Fio