Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Pátek 14.11.2025 8:25
Akcie.cz»Zpravodajství»Firemní zprávy»Kofola ČeskoSlovensko: Skupině Kofola se v minulém roce...

Zpravodajství

Kofola ČeskoSlovensko: Skupině Kofola se v minulém roce dařilo

25.03.2020 17:12:00 | Kofola ČeskoSlovensko a.s.

Skupina Kofola v minulém roce navýšila tržby o 4,1 % na 6 410 mil. Kč, hodnota klíčového ukazatele EBIT poskočila o 2,9 %, ukazatel EBITDA pak o 5,9 %. Velmi dobrému hospodářskému výsledku napomohl poslední kvartál, vyšší prodeje v segmentu HoReCa, a ze značek zejména Royal Crown Coly, sirupy Jupí a energetické nápoje Semtex. V Adriatickém regionu po úpravě distribučního modelu pak v tržbách zabodovalo Chorvatsko. V tomto roce bude pro Skupinu klíčové efektivní čelení situaci kolem šíření koronavirusové pandemie.

„V roce 2019 nám tržby narostly o 4,1 %, cílovou EBITDU 1 080 mil. Kč jsme překonali o 3,6 % na finálních 1 119 mil. Kč, a to navzdory horšímu počasí a rostoucím segmentovým nákladům. V loňském roce jsme také provedli významné změny ve struktuře. Prodali jsme společnosti v Polsku a Rusku a vytvořili jsme nový pilíř našeho podnikání, který voní po kávě, čaji a bylinkách. Tyto kroky nám umožnily maximální fokus na naše silné nealko pilíře v obou klíčových geografiích a další rozvoj přírodního segmentu v rámci diverzifikace našeho byznysu „Fresh & Herbs“. Navíc jsme počátkem tohoto roku koupili cidery F.H.Prager a noříme se do principů fermentace nápojů, což je segment s velkým potenciálem,“ hodnotí uplynulý rok Jannis Samaras, náčelník Skupiny Kofola a dodává: „Na tento rok máme vedle tradičních úkolů, které jsou jasně dané, před sebou integraci akvizice minerálních vod Korunní a Ondrášovka. Abychom byli čím dál atraktivnější značkou pro zákazníky, spotřebitele, ale i investory, tak se zaměříme i na nové projekty, které nás významně posunou v ekologických tématech.“

V minulém roce se Skupině v ČeskoSlovensku velmi dobře dařilo v segmentu HoReCa. Tržní podíl v Česku navýšila na 27,8 %, na Slovensku na 41,2 %. Výborný prodejní potenciál ukázala relativně nová značka v portfoliu Skupiny, přírodní minerální voda Kláštorná Kalcia, kterou po velmi úspěšném vstupu na slovenský trh mohou nově ochutnat i čeští spotřebitelé. Vedle minerální vody Kláštorná Kalcia se dobře dařilo energetickým nápojům Semtex či značce Royal Crown Cola, které svými prodeji významně překonaly slunečný rok 2018.

V Adriatickém regionu přinesly opět výborný výsledek slovinská značka přírodní minerální vody Radenska a limonády Ora. Letos velmi zabodovalo Chorvatsko, které po úpravě distribučního modelu předčilo nárůstem tržeb dokonce i sousední výborně fungující Slovinsko. V roce 2020 Skupina dokončí významnou investici do výrobního závodu v Lipiku, která přinese významné zefektivnění výroby.

V nejnovějším pilíři Skupiny Kofola, segmentu Fresh & Herbs, se tradičně dařilo budovat prodeje značce UGO, která si připsala tržby vyšší o necelých 7 %. Nováčkovi ve Skupině, společnosti LEROS, se podařilo zkompletovat portfolio pro teplé nápoje, kdy firma umí nabídnout už i čaje a kávu, což by mělo v budoucnu umožnit mnohem plynulejší růst. Pro letošní rok firma slibuje i marketingové novinky pod taktovkou Karla Hrbka, do konce loňského roku marketingového ředitele Kofoly.

Skupina Kofola se kromě tradičních plánů a cílů soustředí také na rozvoj zcela nových ekologických projektů. Namátkou jde například o projekt Zelená Rajecká dolina a pěstování vlastních bylinek, podporu bezobalových čepovaných nápojů, a to nejen pro nově uvedenou pramenitou vodu Rajec v KEGu, o významnou podporu vratných skleněných lahví v segmentu HoReCa nebo o cílené snižování gramáží lahví a víček a tím markantní úsporu spotřeby plastu.

V současné chvíli, tak jako celý svět, čelí Skupina pandemii COVID-19. Aktuálně je jejím primárním úkolem zajistit bezpečnost svých zaměstnanců, udržet výrobu, čelit logistickým nástrahám a minimalizovat negativní dopady vzniklé situace na její hospodaření. Ukazuje se, že lokálnost, jakožto jedna z klíčových hodnot Skupinové strategie, je velmi výhodnou devizou v době uzavírajícího se světa. Skupina průběžně reaguje na aktuální situaci v jednotlivých zemích, analyzuje dopady a připravuje možné scénáře budoucího vývoje.

Bližší informace na investor.kofola.cz

Autor: Lenka Frostová

Poslední zprávy

Právě diskutujete

Škola investování

18.11.2025Liberec
18.11.2025Ostrava
19.11.2025Plzeň
19.11.2025Zlín
20.11.2025České Budějovice


Zajímavé vzestupy

PRIUA1 010,00+5,76
SKAB554,00+4,14
RWE1 101,40+3,48
NOKIA146,00+3,47
WIE646,20+2,44

Zajímavé poklesy

MATTE20 600,00-5,50
WPS26,00-3,70
ATS696,50-3,26
FIXZO94,00-2,08
DETEL653,00-1,83

Kurzovní lístek

EURnahoru24,190+0,16
HUFdolu6,298-0,09
JPYnahoru13,467+0,39
PLNnahoru5,721+0,17
USDnahoru20,817+0,56

demo-e-broker

Indexy

14.11.2025
Graf - RM

PXstejne0,002 502,4108:00:26
RMdolu-0,80654,0013.11.25
DJIAdolu-1,6547 457,2213.11.25
NASDAQdolu-2,2922 870,3614.11.25
SP500stejne0,004 357,7322.09.21
DAXdolu-1,3924 041,6213.11.25


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz