Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Čtvrtek 2.5.2024 23:55
Akcie.cz»Zpravodajství»Firemní zprávy»Kofola ČeskoSlovensko: Skupinová EBITDA překročila 1 mld....

Zpravodajství

Kofola ČeskoSlovensko: Skupinová EBITDA překročila 1 mld. Kč

08.02.2021 17:07:00 | Kofola ČeskoSlovensko a.s.

I přes značná omezení na trhu v posledních měsících roku z důvodu koronavirové pandemie uzavřela Skupina Kofola rok 2020 mírně nad očekávání. Hodnota ukazatele EBITDA za rok 2020 dosáhla podle předběžných hospodářských výsledků 1,03 miliardy korun. Celoroční tržby klesly ve srovnání s loňským rokem o 3,7 %. Za relativně nízkým poklesem tržeb je i úspěšná akvizice minerálních vod Ondrášovka a Korunní, které přispěly k růstu podílu na retailovém trhu.

“Ještě před koncem roku jsme odhadovali výsledek ukazatele EBITDA v rozmezí 950 milionů až jedné miliardy korun. To, že jsme rok uzavřeli lépe, je výsledkem využití krátkého rozvolnění na začátku prosince, dobré kondice pracovního kapitálu a naší velké nákladové disciplíny na konci roku,” hodnotí úspěch Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola.

Čtvrtý kvartál znamenal pro Skupinu Kofola meziročně pokles tržeb o necelých 12 % a ukazatel EBITDA byl nižší o 0,14 miliardy korun. Celkové výsledky roku 2020 jsou nad očekávání.

Za výsledkem stojí velká flexibilita v řízení firmy v době výrazného omezení trhu z důvodu koronavirových opatření, přizpůsobení marketingových a obchodních aktivit značek dané situaci i odpovídající nákladová opatření. V loňském roce Kofola také obohatila své portfolio o tradiční české minerální vody Ondrášovku a Korunní, díky nimž navýšila svůj podíl na retailovém trhu.

“Pandemie koronaviru nám způsobila ztrátu na úrovni EBITDA přibližně 280 milionů korun, kterou se nám podařilo významně kompenzovat dobrým výsledkem v letních měsících, a také výsledkem z Ondrášovky a Korunní. Celkem jsme tak ve srovnání s rokem 2019 ztratili na ukazateli EBITDA přibližně 90 milionů korun,” doplňuje Samaras.

Z pohledů jednotlivých oblastí podnikání se loňská omezení nejvíce dotkla segmentu gastronomie. Omezení mobility a uzavření nákupních center pak mělo negativní dopad na vývoj tržeb značky UGO. Naopak růst tržeb i v době pandemie zaznamenal tradiční československý výrobce bylinných směsí LEROS. Celkově se pak v loňském roce ukázala síla portfolia značek skupiny, která v kombinaci s flexibilitou jejich řízení přispěla k uspokojivému výsledku.

Pro rok 2021 má Kofola jednoznačný cíl. Zvýšit ukazatel EBITDA do rozmezí 1 030 – 1 150 milionů korun. “Očekáváme, že rok 2021 bude stejně jako rok 2020 plný omezení souvisejících s pandemií koronaviru. Musíme být proto opět flexibilní. Na rozdíl od roku 2020 jsme ale připraveni mnohem lépe. Máme již zkušenost s lockdowny, upravili jsme strukturu nákladů a očekáváme synergie z integrace Ondrášovky a Korunní. Snížíme i zadluženost tím, že se uskromníme v investicích," uzavírá Martin Pisklák, finanční ředitel Skupiny Kofola.

Bližší informace na investor.kofola.cz.

Autor: Lenka Frostová

Poslední zprávy

Právě diskutujete

Škola investování

13.05.2024Praha
13.05.2024Brno
14.05.2024Olomouc
14.05.2024Hradec Králové
15.05.2024Karlovy Vary


Zajímavé vzestupy

KARIN155,00+6,90
EMAN69,00+6,15
CTP410,00+2,50
CZGCE663,00+2,16
ERBAG1 127,50+1,58

Zajímavé poklesy

BABMMCIU300,00-6,25
RBI429,30-5,02
VOW32 909,50-3,77
OMV1 113,50-2,71
PKN385,75-2,23

Kurzovní lístek

EURnahoru25,090+0,21
HUFdolu6,451-0,20
JPYdolu15,162-1,47
PLNnahoru5,798+0,39
USDnahoru23,448+0,02

demo-e-broker

Graf KOMERČNÍ BANKA

02.05.2024
Graf - BAAKOMB


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz