Google údajně ztrácí vinou doplňků pro blokování reklam až 6,6 mld. USD ročně
Rozmach blokování reklam na internetových stránkách začíná pro některé velké hráče znamenat vážný problém. Společnost PageFair, která měří ztráty ze zablokovaných reklam a pomáhá tak zadavatelům volit méně dotěrné způsoby inzerce které by se blokaci vyhnuli, odhaduje, že Google ztratil vinou blokování reklam na tržbách za minulý rok 6,6 mld. USD. To přitom představuje zhruba 10 % celkových tržeb společnosti za loňský rok.
PageFair využila hospodářské výsledky Googlu ve spojení s tržními daty poskytnutými společnostmi eMarketer a comScore k predikci celkového potenciálu reklamních tržeb. Zahrnuty byly reklamy ve videích na YouTube, sponzorované výsledky při vyhledávání a služby pro zprostředkování reklamy AdSense a DoubleClick. Společnost dále odhadla podíl uživatelů využívajících aplikace pro blokování reklam na 10 % (tento odhad je ve skutečnosti ještě poměrně konzervativní, dle interních dat PageFair dosahuje podíl uživatelů blokujících reklamy dokonce 12 %).
Graf níže ukazuje vývoj počtu uživatelů využívajících doplňky pro blokování reklamy. Dle odhadů společnosti PageFair by se měl počet těchto uživatelů během letošního roku zvýšit minimálně o 50 %.
Zdroj: PageFair
Zdroj: Business Insider, PageFair
Tomáš Spousta, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- EA reportovala za 1Q čisté objednávky nad očekáváním a potvrdila celoroční výhled
30.07. 17:49 Fio - Pražská burza v tomto týdnu potřetí navyšuje historické maximum
30.07. 16:34 Fio - Společnost Garmin oznámila výsledky za 2Q nad odhady a navýšila celoroční výhled
30.07. 16:01 Fio - Kraft Heinz reportoval za 2Q, čistý zisk byl výrazně negativně ovlivněn jednorázovou položkou
30.07. 14:52 Fio - Booking reportoval výsledky za 2Q nad očekáváním, výhled na 3Q však analytici vnímají jako zklamání
30.07. 13:50 Fio