PepsiCo ve 4Q reportovala vyšší než očekávané tržby, výsledkům však pomáhala zejména Frito-Lay
| Výsledky společnosti PepsiCo Inc (PEP) za 4Q 2017 | ||||
|---|---|---|---|---|
| 4Q 2017 | Konsensus 4Q 2017 | 4Q 2016 | ||
| Tržby (mld. USD) | 19,53 | 19,40 | 19,52 | |
| Čistý zisk (mil. USD) | (710,00) | -- | 1,400 | |
| Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) | 1,310 | 1,305 | 1,200 | |
Konsensus Bloomberg
Výsledky nad odhady
Slavná nápojářská společnost PepsiCo dnes před otevřením trhů reportovala výsledky za čtvrtý kvartál fiskálního roku 2018. Společnost reportovala v posledních třech měsících uplynulého roku lepší než očekávané výsledky, k čemuž pomohly zejména dobrá čísla z prodejů snacků. Firma nadále bojuje se změnou preferencí spotřebitelů vzhledem ke zdravějším potravinám a nápojům.
Výsledky PepsiCo za 4Q a za FY17; zdroj: PepsiCo
Vliv daňové reformy
Co se týče neočištěných výsledků, zaznamenala PepsiCo ztrátu, která však byla způsobena zhruba 2,5 miliardovým odpisem v návaznosti na nedávno schválenou daňovou reformu. Vyjádřeno na akcii se jedná o 1,73 dolaru. Celkové tržby pak v komparaci s posledním kvartálem roku 2016 de facto stagnovaly, překonaly však konsensus analytiků oslovených agenturou Bloomberg, kteří očekávali mírný pokles. Organické tržby meziročně vzrostly o 2,3 %.
Kromě pozitivního dopadu prostřednictvím nižších korporátních daní pak CEO společnosti Indra Nooyi očekává, že daňová reforma by se přes vyšší disponibilní důchod spotřebitelů mohla promítnou v budoucnu i do vyšších tržeb utržených za produkty Pepsi. Nižší daně také podle CEO umožní firmě více investovat.
Výsledkům pomáhají čísla Frito-Lay
Tržby z prodejů nápojů na území Severní Amerikcy (North America beverage unit), které nadále tvoří třetinu tržeb společnosti, poklesly v meziroční komparaci o 6 %. Na porovnatelné bázi byl však pokles menší, konkrétně jen 3%. Lepší než očekávané výsledky za čtvrtý kvartál jdou na vrub zejména Frito-Lay brambůrkům, jejíž divize v Severní Americe i na ostatních kontinentech zaznamenala silný růst tržeb.
PepsiCo nadále mění strukturu svého zboží
PepsiCo se nadále snaží reagovat na změnu preferencí spotřebitelů vzhledem ke zdravějším jídlům a nápojům. Společnost se tak zaměřuje na nové produkty v oblasti čajů či vody. Tento měsíc Pepsi například představila nový produkt bubbly. Jedná se o ochucenou šumivou vodu, jejíž brand by podle některých analytiků mohl v příštím roce činit zhruba 220 milionů dolarů.
Kompletní výsledky jsou k dispozici zde.
Akcie PepsiCo dnes v předobchodní fázi mírně klesají o 0,12 %.
| PepsiCo Inc (PEP) včera uzavřela na 111,93 USD | |||
|---|---|---|---|
| Ukazatel | Ukazatel | ||
| Kapitalizace (mld. USD) | 159,2 | P/E | 21,4 | 
| Vývoj za letošní rok (%) | -6,7 | Očekávané P/E | 19,5 | 
| 52týdenní minimum (USD) | 104,8 | Prům. cílová cena (USD) | 123,8 | 
| 52týdenní maximum (USD) | 122,5 | Dividendový výnos (%) | 2,8 | 
Zdroj: The Financial Times, Bloomberg, PepsiCo
František Mašek, Fio banka, a.s.
František Mašek, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
-   Trh v USA zakončil smíšeně
03.11. 22:05 Fio -   Americké indexy jsou rozkolísané
03.11. 18:42 Fio -   Denní report - pondělí 03.11.2025
03.11. 17:34 Fio -   Makroekonomický výhled pro tento týden: Zasedání ČNB, index spotřebitelských cen v ČR
03.11. 17:14 Fio -   Burza v úvodu listopadu rostla
03.11. 16:39 Fio 






