Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Pátek 1.11.2024 0:44
Akcie.cz»Zpravodajství»Komentáře a doporučení»Přechod H&M na online prodej zvyšuje tržby společnosti

Zpravodajství

Přechod H&M na online prodej zvyšuje tržby společnosti

27.09.2018 13:47:00 | Fio banka

Švédská módní značka Hennes & Mauritz (H&M) ve čtvrtek řekla, že přechod na online prodej přinesl ovoce po dobrém třetím kvartálu, ve kterém tržby podpořily obrat společnosti, který se vyšplhal na maximum v rámci letošních kvartálů 31. srpna.

Hennes & Mauritz informuje, že prodeje vzrostly o 3 % v období porovnatelném s minulým rokem na 178,1 miliard švédských korun (17,23 miliard EUR), respektive na 154 miliard švédských korun po zdanění. Ve třetím kvartálu jako takovém tržby vzrostly o 9 % na 64,8 miliard švédských korun, zatímco tržby z online prodeje vzrostly o 32 %.

Zisky společnosti před “finančními položkami“ za 9 měsíců klesly o 29 % na 11,3 milionů švédských korun, zatímco zisková marže firmy poklesla z 53,6 % na 52,1 %. H&M reportovalo 96 milionů švédských korun ve finančních položkách, ze kterých bylo 62 milionů spojeno s platbami úroků.

 width=

 

Zisky ve třetím čtvrtletí po finančních položkách také klesly a to o 20 % na 4 miliony švédských korun především v důsledku problémů, které vznikly během zavádění nového logistického systému v USA, Francii, Itálii a Belgii na jaře. Tyto problémy stály společnost 400 milionů švédských korun a snížily prodeje na těchto trzích celkem o 8 %.

Švédská oděvní značka usilovala o konkurenceschopnost s online rivaly v posledních letech, jelikož prodej v obchodech klesl.

Společnost říká, že za posledních 9 měsíců se jí povedlo lépe integrovat své fyzické a online obchody a otevřelo se méně fyzických obchodů. Také sděluje, že přechod na online nabídl příležitosti pro lepší podmínky pronájmu na nové i existující obchody.

“Rychlé změny v módním průmyslu pokračují a skupina H&M je ve vzrušující přechodné fázi. Naše práce na této transformaci přispěla k postupnému zlepšování vývoje prodejů se zmenšeným tržním podílem na většině trhů v průběhu třetího kvartálu.“, řekl generální ředitel společnosti Karl-Johan Persson.

“Dostáváme pozitivní zpětnou vazbu od zákazníků na změny, které děláme ve fyzických a online obchodech – včetně v těch obchodů H&M, kde zkoušíme různé změny v sortimentu, prezentace produktů v prodejnách a vybavení obchodů. Proto toto teď rozšiřujeme do více obchodů a trhů“, Karl-Johan Persson dodává.

Akcie společnosti se dnes obchodují ve Stockholmu s nárůstem 10,72 %. Na Xetře se dnes společnost H&M obchoduje s výrazným posílením (HMSB; 10,93 %).

Zdroj: Financial Times


David Halman, Fio banka, a.s.


David Halman, Fio banka, a.s.

Autor: David Halman

Poslední zprávy

Právě diskutujete

Škola investování

04.11.2024Liberec
04.11.2024Ostrava
05.11.2024Zlín
05.11.2024Mladá Boleslav
06.11.2024Hradec Králové


Zajímavé vzestupy

NLOK677,00+7,46
TMR590,00+4,42
ERBAG1 291,00+3,45
EFORU183,00+0,55
TABAK16 240,00+0,37

Zajímavé poklesy

IMO380,00-9,26
RBI424,80-8,35
COLHO95,00-5,00
ATS428,60-4,71
VER1 874,00-4,24

Kurzovní lístek

EURnahoru25,325+0,19
HUFnahoru6,203+0,14
JPYnahoru15,234+0,43
PLNnahoru5,821+0,27
USDnahoru23,278+0,80

demo-e-broker

Graf Intel Corporation

01.11.2024
Graf - BAAINTEC


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz