KMV bude prodávat výrobce vod Toma. Vzniká potenciální příležitost pro Kofolu.
Karlovarské minerální vody (KMV) musí prodat výrobce vod Toma. Nařídil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Rozhodnutí souvisí s letošní transakcí, v rámci které KMV koupila českou a slovenskou pobočku společnosti PepsiCo. Právě značka Toma doposud spadala pod skupinu PepsiCo. KMV s rozhodnutím antimonopolního úřadu souhlasí, transakci mezi KMV a PepsiCo již tak nic nebrání v cestě a je tímto v podstatě potvrzena. Zprávu dnes uvedly deníky MF Dnes a Hospodářské noviny.
Prodej značky Toma může být podle našeho názoru zajímavou příležitostí pro Kofolu. Již na listopadovém konferenčním hovoru management Kofoly naznačil, že situaci kolem transakce mezi KMV a PepsiCo monitoruje a nevyloučil případný zájem o aktiva nabídnutá k prodeji. Kofola by případnou akvizicí značky Toma výrazněji posílila své postavení v tuzemském segmentu vod, kde v současnosti se svojí značkou Rajec (se kterou Kofola dominuje na Slovensku) nezaujímá významnější tržní podíl.
Jan Raška, analytik, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- Výnosy Microsoftu za 3Q vzrostly nad očekávání, a to díky poptávce po komerčních cloudových službách
26.04. 11:41 Fio - Akciový výhled
26.04. 08:57 Fio - Denní report - čtvrtek 25.04.2024
25.04. 22:08 Fio - Výsledky Royal Caribbean za 1Q překonaly očekávání, společnost rovněž navyšuje výhled
25.04. 17:21 Fio - Pražská burza klesala, Moneta na pražské burze naposledy s dividendou
25.04. 16:59 Fio