KMV bude prodávat výrobce vod Toma. Vzniká potenciální příležitost pro Kofolu.
Karlovarské minerální vody (KMV) musí prodat výrobce vod Toma. Nařídil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Rozhodnutí souvisí s letošní transakcí, v rámci které KMV koupila českou a slovenskou pobočku společnosti PepsiCo. Právě značka Toma doposud spadala pod skupinu PepsiCo. KMV s rozhodnutím antimonopolního úřadu souhlasí, transakci mezi KMV a PepsiCo již tak nic nebrání v cestě a je tímto v podstatě potvrzena. Zprávu dnes uvedly deníky MF Dnes a Hospodářské noviny.
Prodej značky Toma může být podle našeho názoru zajímavou příležitostí pro Kofolu. Již na listopadovém konferenčním hovoru management Kofoly naznačil, že situaci kolem transakce mezi KMV a PepsiCo monitoruje a nevyloučil případný zájem o aktiva nabídnutá k prodeji. Kofola by případnou akvizicí značky Toma výrazněji posílila své postavení v tuzemském segmentu vod, kde v současnosti se svojí značkou Rajec (se kterou Kofola dominuje na Slovensku) nezaujímá významnější tržní podíl.
Jan Raška, analytik, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- Pražská burza v závěru týdne rostla
25.07. 16:31 Fio - Akcie v zámoří rostou, reportovaly Intel, Charter Communications a Deckers Outdoor
25.07. 16:08 Fio - USA: Objednávky zboží dlouhodobé spotřeby v červnu dle předběžných dat poklesly o 9,3 %
25.07. 14:34 Fio - Smíšené výsledky LVMH za 2Q, móda zklamala a ostatní segmenty překvapily pozitivně
25.07. 11:22 Fio - Volkswagen snížil výhled na rok 2025, výsledky Audi a Porsche negativně ovlivnila cla
25.07. 11:16 Fio