Prodej Coca-Coly v dubnu meziročně poklesl o 25 %, tržby v 1Q dosáhly 8,60 mld. USD
Silný start čtvrtletí
Uzavírání kin, restaurací a sportovních areálů se projevilo ve výsledcích Coca-Coly za uplynulé čtvrtletí a již se přenáší i do toho následujícího. Prodej Coca-Coly meziročně poklesl o 25 % od začátku měsíce dubna.
„Jaký bude celkový dopad na druhé čtvrtletí a fiskální rok 2020 je zatím velmi nejasné. Bude to záležet zejména na délce dnešního zvláštního stavu a zlepšení makroekonomického prostředí,“ Coca-Cola uvedla. Nicméně, dopad na druhé čtvrtletí bude kritický.
Komentář Coca-Coly přišel společně s jejími výsledky za první tři měsíce letošního fiskálního roku.
Meziroční nárůst čistého zisku
Upravený zisk na akcii v prvním čtvrtletí dosáhl 51 centů a tržby dosáhly 8,60 mld. USD.
Čistý zisk v prvních třech měsících dosáhl 2,78 mld. USD (64 centů na akcii), oproti 1,68 mld. USD (39 centům na akcii) v loňském roce toho stejného měsíce.
Coca-Cola uvedla, že do nového roku vstoupila velkým krokem vpřed po tom, co vykázala silné výsledky za rok 2019. Prodej Coca-Coly v prvních dvou měsících (leden, únor) meziročně vzrostl o 3 % (bez Číny – z důvodu COVID-19).
Stručný komentář k výsledkům za první čtvrtletí; zdroj: YouTube - CNBC
Coca-Cola zaznamenala zvýšenou poptávkou po jejich nápojích ze strany potravinových řetězců a některých online potravinových obchodů s tím, jak je masivní počet lidí nucen zůstat doma. Pro Coca-Colu je typické, že přibližně polovina jejich tržeb pochází od zákazníků, kteří si svůj nápoj vychutnají v pohodlí domova.
Výsledky dle geografického rozdělení a segmentu
V Latinské Americe a Evropě, Středním Východě a Africe byl prodej meziročně bezezměny z důvodu pandemie. Asie, kterou potkal virus jako první, zaznamenala meziroční pokles prodeje Coca-Coly o 7 %. V Severní Americe byl zaznamenán meziroční nárůst.
Prodej vody a sportovních nápojů meziročně vzrostl o 2 % a jako jediný tento segment vykázal meziroční nárůst v Asii.
Prodej nealkoholických nápojů meziročně poklesl o 2 %. Džusy a nápoje založené na rostlinném základu včetně čaje a kávy zaznamenaly meziroční pokles o 6 %.
Coca-Cola uvedla, že nyní je téměř nemožné prognózovat výsledky na letošní rok z důvodu velké nejistoty způsobené pandemii. Podnik tak stáhnul svůj výhled na letošní rok v měsíci březnu. Původně společnost prognózovala, že organické tržby meziročně vzrostou o 5 % a upravený zisk na akcii meziročně vzroste o 7 % na 2,25 USD.
Firma zároveň uvedla, že momentálně silný dolar se negativně projeví na jejich výsledcích během druhého čtvrtletí. Tržby by tak z důvodu kurzových změň mohly být nižší až o 4–5 %.
„V minulosti jsme již jako společnost čelili velkým výzvám a věřím, že jsme na současnou situaci velmi dobře připraveni, a nakonec z ní vyjdeme ještě silnější,“ uvedl výkonný ředitel Coca-Coly James Quincey.
Akcie Coca-Coly v předobchodní fázi oslabují o 1,14 % na 46,00 USD.
Zdroj: Coca-Cola, CNBC, YouTube
Tomáš Novák, Fio banka, a.s.
Tomáš Novák, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- Akciový výhled
05.06. 08:54 Fio - Denní report - úterý 04.06.2024
04.06. 23:25 Fio - Smíšený vývoj na Wall Street
04.06. 20:12 Fio - Pilulka zveřejnila střednědobý plán, jehož realizace si však dle vedení vyžádá kapitálovou injekci
04.06. 16:44 Fio - Pražská burza ztratila, pod tlakem Erste Bank a Komerční banka
04.06. 16:25 Fio