Southwest Airlines reportuje 50% meziroční pokles výnosů, výkonný ředitel věří v lepší časy
Výsledky společnosti Southwest Airlines (LUV) za 1Q 2021 | ||||
---|---|---|---|---|
1Q 2021 | Konsensus 1Q 2021 | 1Q 2020 | ||
Provozní výnosy (mld. USD) | 2,05 | 2,06 | 4,23 | |
Čistý zisk (mil. USD) | 116* | -- | -94 | |
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) | 0,19 | -1,53** | -0,18 | |
Zisk na akcii (EPS, USD/akcie) | -1,72 | -1,85 | -0,18 |
* Zisk při nezahrnutí příspěvku na mzdy ve výši 1,45 mld. USD
** Tržní konsensus pro zisk na akcii bez zahrnutí příspěvků na mzdy
V případě nezahrnutí speciálních položek dosáhla společnost v prvním kvartálu ztrátu 1 mld. USD, která koresponduje s ukazatelem ztráty na akcii ve výši 1,72 USD.
Výnosy aerolinky zaznamenaly v 1Q nadpoloviční propad
Společnost dosáhla v prvním čtvrtletí roku 2021 provozní výnosy 1,71 mld. USD, což představuje 51,5% snížení v meziročním srovnání. Největší pokles zaznamenaly vlivem omezení cestování výnosy z přepravy cestujících, které meziročně klesly o 55,5 % na 1,712 mld. USD. Nepatrný růst v absolutním měřítku si připsaly výnosy z přepravy nákladu, které ke konci prvního čtvrtletí činily 43 mil. USD. Ostatní, nezatříděné výnosy meziročně klesly o 15,1 % na 297 mil. USD.
Provozní náklady společnost meziročně klesly o 57,3 % na 1,853 mld. USD. Druhové členění nákladů ve společnosti prozradilo snížení významné skupiny nákladů na mzdy, benefity a platy o 15,3 % a nákladů na pohonné hmoty o 46,1 % na 469 mil. USD. Významným činitelem, který v konečném efektu snížil provozní náklady byl příspěvek na mzdy a dobrovolné zaměstnanecké programy, která snížila náklady o celkovou hodnotu 1,45 mld. USD.
Ukazatele přepravní kapacity značí vyšší využití letadel
Ukazatel dostupných mil na sedadla aerolinky (ASM), který se užívá k hodnocení přepravní kapacity, činil 23,15 mld. při tržním očekávání 23,33 mld. Ukazatel celkových uhrazených mil cestujícími (RPM) činil na konci prvního čtvrtletí 14,88 mld., když trh předpokládal celkem 13,79 mld. uhrazených mil. Ukazatel výnosu na dostupnou míli (PRASM) překonal očekávání analytiků na hodnotě 0,74 USD (konsensus 0,7 USD). Ukazatel obsazenosti sedadel (Load factor) při míře 64,3 % poukazoval na vyšší obsazenost než odhadoval trh (60,6 %).
Aerolinka očekává, že obsazenost sedadel se bude v dubnu a květnu pohybovat na úrovni 75-80 %.
Ekonomická nákladovost galonu paliva činila v prvním kvartálu 1,7 USD oproti 1,9 USD v minulém roce. Ve druhém kvartálu čeká společnost nákladovost galonu v rozmezí 1,85-1,95 USD.
„Přestože pandemie ještě není zdaleka za námi, věřím, že máme to nejhorší za sebou z hlediska negativních dopadů na poptávku po letecké přepravě,“ uvedl v tiskové zprávě výkonný ředitel Gary C. Kelly.
Akcie Southwest Airlines Co (LUV) posilují o 1,8 % na 63,16 USD | |||
---|---|---|---|
Ukazatel | Ukazatel | ||
Kapitalizace (mld. USD) | 37,3 | P/E | -- |
Vývoj za letošní rok (%) | +35,5 | Očekávané P/E | -- |
52týdenní minimum (USD) | 22,5 | Prům. cílová cena (USD) | 68,6 |
52týdenní maximum (USD) | 64,8 | Dividendový výnos (%) | 0,3 |
Zdroj: Bloomberg, Southwest Airlines
Martin Singer, Fio banka, a.s.
Martin Singer, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- Akciový výhled
05.06. 08:54 Fio - Denní report - úterý 04.06.2024
04.06. 23:25 Fio - Smíšený vývoj na Wall Street
04.06. 20:12 Fio - Pilulka zveřejnila střednědobý plán, jehož realizace si však dle vedení vyžádá kapitálovou injekci
04.06. 16:44 Fio - Pražská burza ztratila, pod tlakem Erste Bank a Komerční banka
04.06. 16:25 Fio