Společnost Adobe ve 2Q překonala očekávání a zvýšila celoroční výhled některých klíčových metrik
Výsledky společnosti Adobe (ADBE) za 2Q FY25 | |||
---|---|---|---|
2Q FY25 | Konsensus 2Q FY25 | 2Q FY24 | |
Výnosy (mld. USD) | 5,87 | 5,80 | 5,31 |
Čistý zisk (mld. USD) | 1,69 | -- | 1,57 |
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) | 5,06 | 4,98 | 4,48 |
Výsledky za 2Q
Výnosy meziročně vzrostly o 11 % na 5,87 mld. USD. Výnosy ze segmentu digitálních médií dosáhly 4,35 mld. USD, což představuje meziroční nárůst o 11 % a mírně to překonalo odhad ve výši 4,29 mld. USD. Výnosy ze segmentu digitální zkušenosti vzrostly o 9,8 % na 1,46 mld. USD, čímž rovněž lehce překonaly očekávání analytiků ve výši 1,44 mld. USD. Výnosy z předplatného činily 5,64 mld. USD, tedy o 11 % více než před rokem, a převýšily odhadovaných 5,56 mld. USD.
Zbývající nasmlouvané závazky (RPO) dosáhly 19,69 mld. USD, což představuje meziroční nárůst o 10 %. Odhad trhu byl 19,74 mld. USD.
Anualizované opakující se výnosy v segmentu digitálních médií dosáhly 18,09 mld. USD, což představuje meziroční nárůst o 11 % a odpovídá tržnímu odhadu.
Výdaje na výzkum a vývoj dosáhly 1,08 mld. USD, což představuje meziroční nárůst o 10 % a překonalo to odhad analytiků ve výši 1,06 mld. USD. Očištěný provozní zisk činil 2,67 mld. USD, což je meziročně o 9,5 % více a lehce nad odhadem trhu, který činil 2,62 mld. USD.
Výhled na 3Q
Společnost na 3Q projektuje následující:
- Celkové výnosy v rozmezí 5,88 až 5,93 mld. USD (odhad: 5,88 mld. USD).
- Výnosy ze segmentu digitálních médií v rozmezí 4,37 až 4,40 mld. USD (odhad Bloomberg: 4,34 mld. USD).
- Výnosy ze segmentu digitální zkušenosti v rozmezí 1,45 až 1,47 mld. USD (odhad: 1,47 mld. USD)
- Výnosy z předplatného v segmentu digitální zkušenosti v rozmezí 1,35 až 1,36 mld. USD (odhad: 1,36 mld. USD).
- Očištěný zisk na akcii ve výši 5,15 až 5,20 USD (odhad: 5,11 USD).
Výhled na celý fiskální rok 2025
Na celý fiskální rok 2025 společnost prognózuje toto:
- Celkové výnosy v rozmezí 23,50 až 23,60 mld. USD (předchozí výhled: 23,30 až 23,55 mld. USD; odhad: 23,47 mld. USD).
- Výnosy ze segmentu digitálních médií ve výši 17,45 až 17,50 mld. USD (předchozí výhled: 17,25 až 17,40 mld. USD; odhad: 17,35 mld. USD).
- Meziroční růst anualizovaných opakujících se výnosů (ARR) v segmentu digitálních médií o 11 %.
- Výnosy ze segmentu digitální zkušenosti v rozmezí 5,80 až 5,90 mld. USD (odhad: 5,85 mld. USD).
- Výnosy z předplatného v segmentu digitální zkušenosti v rozmezí 5,38 až 5,43 mld. USD (odhad: 5,15 mld. USD).
- Očištěný zisk na akcii nově ve výši 20,50 až 20,70 USD (předchozí výhled: 20,20 až 20,50 USD; odhad: 20,40 USD).
Komentáře vedení
„Naše strategie přinášet průlomové inovace pro firemní i běžné uživatele a pro profesionály v oblasti kreativy a marketingu těší zákazníky, a proto s potěšením zvyšujeme cíl výnosů Adobe pro fiskální rok 2025,“ uvedl Shantanu Narayen, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Adobe. „Inovace Adobe v oblasti umělé inteligence mění celá odvětví a umožňují jednotlivcům i firmám dosahovat bezprecedentní úrovně kreativity,“ dodal Narayen.
„Díky silným výsledkům v první polovině roku s potěšením zvyšujeme cíl výnosů a zisk na akcii pro fiskální rok 2025,“ uvedl Dan Durn, výkonný viceprezident a finanční ředitel Adobe. „Nadále investujeme do AI inovací napříč skupinami našich zákazníků, abychom zvýšili vnímanou hodnotu a rozšířili okruh klientů, které obsluhujeme,“ doplnil Durn.
Komentáře analytiků
Podle společnosti Bloomberg Intelligence zpráva „navzdory konkurenčnímu tlaku naznačuje stabilitu“. „Anualizované opakující se výnosy v segmentu digitálních médií byly v souladu s konsenzem, což potvrzuje loajalitu zákazníků k produktům pro kreativní tvorbu a práci s dokumenty, a to i přes rostoucí obavy z open-source AI.“
Společnost RBC Capital Markets napsala, že výsledky jsou „solidní“ a zahrnují pozitivní výhled celoročních výnosů.
„Ačkoli výhled není zdaleka tak působivý jako u Oraclu, očekávání byla u Adobe mnohem nižší, takže investoři by měli být s tímto (mírným) překonáním očekávání a navýšením výhledu relativně spokojeni. Nicméně nad celým příběhem se vznáší nejistota spojená s existenčním rizikem, že nástroje AI naruší byznys v oblasti kreativní tvorby,“ uvedla společnost Vital Knowledge.
Akcie Adobe
Akcie Adobe (ADBE) v předburzovní fázi obchodování oslabují o 1,68 % na 406,75 USD.
Akcie Adobe Inc (ADBE) před výsledky uzavřely na 413,68 USD | |||
---|---|---|---|
Ukazatel | Ukazatel | ||
Kapitalizace (mld. USD) | 176,3 | P/E | 26,5 |
Vývoj za letošní rok (%) | -7,0 | Očekávané P/E | 20,1 |
52týdenní minimum (USD) | 332,0 | Prům. cílová cena (USD) | 507,6 |
52týdenní maximum (USD) | 587,8 | Dividendový výnos (%) | -- |
Zdroj: Adobe, Bloomberg
Michal Šnobl, Fio banka, a.s.
Michal Šnobl, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- Kofola: valná hromada schválila dividendu 21 Kč na akcii
25.06. 23:50 Fio - Denní report - středa 25.06.2025
25.06. 22:24 Fio - Kofola ČeskoSlovensko: Dividenda za rok 2024 schválena valnou hromadou
25.06. 18:02 Kofola ČS a.s. - Dividenda Colt CZ Group v roce 2025 a příštím roce (+komentář analytika)
25.06. 16:57 Fio - Pražská burza klesala, ČEZ naposled s dividendou
25.06. 16:27 Fio