General Motors chce do Indie proniknout z Číny
Sázka na lokální návrh a výrobu ji má pomoci proniknout na indický trh, který je pro zahraniční výrobce vzhledem ke své specifičnosti velice tvrdým oříškem. Indičtí spotřebitelé jsou citliví na cenu a preferují auta výrazně menších velikostí, než lidé na západě. Nový vůz GM je dle vedení navržen přímo pro asijský trh a primárně s ohledem na potřeby tamních zákazníků.
GM, stejně jako ostatní západní automobilky, potřebuje zvrátit negativní vývoj na místním trhu. Jeho prodeje za první polovinu roky poklesly o 11 %, zatímco celý trh ve stejném období vzrostl o 10 %. V minulém roce GM v Indii prodal 111 tisíc vozů, tedy méně než třetinu své lokální produkční kapacity.
Akcie společnosti včera připsaly 2,11 % na 21,76 USD.
Zdroj: CNBC
Miloslav Veselý
Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- USA: Index spotřebitelské důvěry University of Michigan v prosinci podle konečných dat na 52,9 b.
19.12. 16:10 Fio - USA: Prodeje existujících domů v listopadu meziměsíčně vzrostly o 0,5 % při očekávání růstu o 1,2 %
19.12. 16:10 Fio - Eurozóna: Spotřebitelská důvěra v prosinci podle předběžných dat na -14,6 b.
19.12. 16:08 Fio - Wall street otevírá poslední obchodní den v týdnu pozitivně
19.12. 15:51 Fio - ČEZ: Finální studie proveditelnosti potvrdila realizovatelnost projektu těžby a zpracování lithia
19.12. 15:37 Fio





