General Motors chce do Indie proniknout z Číny
Sázka na lokální návrh a výrobu ji má pomoci proniknout na indický trh, který je pro zahraniční výrobce vzhledem ke své specifičnosti velice tvrdým oříškem. Indičtí spotřebitelé jsou citliví na cenu a preferují auta výrazně menších velikostí, než lidé na západě. Nový vůz GM je dle vedení navržen přímo pro asijský trh a primárně s ohledem na potřeby tamních zákazníků.
GM, stejně jako ostatní západní automobilky, potřebuje zvrátit negativní vývoj na místním trhu. Jeho prodeje za první polovinu roky poklesly o 11 %, zatímco celý trh ve stejném období vzrostl o 10 %. V minulém roce GM v Indii prodal 111 tisíc vozů, tedy méně než třetinu své lokální produkční kapacity.
Akcie společnosti včera připsaly 2,11 % na 21,76 USD.
Zdroj: CNBC
Miloslav Veselý
Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- Vývoj cen komodit: Měď +1,23 % na 5,446 USD za libru
19.12. 13:44 Fio - Vývoj měnových párů: EUR/CZK 24,31
19.12. 13:44 Fio - Vývoj cen komodit: Měď (+0,95 %), stříbro (+0,92 %), ropa (-0,57 %)
19.12. 10:42 Fio - Vývoj měnových párů: USD/CZK 20,8
19.12. 10:41 Fio - Eurozóna: Běžný účet ECB dosáhl v říjnu 25,7 mld. EUR
19.12. 10:02 Fio





