Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Pondělí 6.5.2024 20:11
Akcie.cz»Zpravodajství»Odborné články»Globální sportovně-oděvní lídři: Nike a ti další

Zpravodajství

Globální sportovně-oděvní lídři: Nike a ti další

14.04.2016 15:53:00 | Fio banka

Článek je zaměřen na největší globální společnosti zabývající se výrobou a prodejem sportovního oblečení a obuvi. Právě prodej sportovní, nejčastěji běžecké obuvi, je hlavním pilířem příjmů většiny těchto společností. Vedle pohodlného sportovního oblečení

Obecně trh sportovního zboží lze rozdělit do více kategorií dle zvolených kritériích. Já se budu zabývat zejména těmi největšími hráči na trhu, kteří jsou zároveň obchodovaní na některé z velkých světových burz. Na následujících řádcích představím vybrané společnosti, porovnám některé fundamentální ukazatele a připojím komentář k aktuálnímu ocenění akcií.

Obrovské množství peněz v této branži proteče náklady na propagaci a marketing. Většinu výrobků jsou totiž schopni největší hráči na trhu vyrobit v podobné, ne-li takřka totožné kvalitně. Při volbě zboží ze strany spotřebitelů bývá klíčová také cena, která se vyjma specifických produktů pohybuje rovněž na velmi podobné úrovni. Často je tedy hlavním a rozhodujícím faktorem právě obliba konkrétní značky. Velcí globální výrobci si toho jsou velmi dobře vědomi, a tak neváhají vydat na marketing, různá partnerství a sponzoring desítky i stovky milionů dolarů ročně. V minulém roce například Adidas překonal svůj předchozí rekordní kontrakt na téměř 110 mil. dolarů ročně pro fotbalový Manchester United novou smlouvou s dalším světoznámým týmem Realem Madrid. Se španělským velkoklubem se firma dohodla na podmínkách v astronomické výši 150 milionů dolarů ročně. Sportovně-oděvní společnosti se tak často přeplácí, jen aby získaly na svou stranu důležité marketingové tváře.

Představení „velké čtyřky“

Americká světová jednička na poli sportovního průmyslu Nike dokáže vygenerovat za půl roku stejné tržby, jako německá dvojka globálního trhu Adidas za celý rok. Společnost Nike je navíc schopna dosáhnout nejen úctyhodných prodejů, ale zároveň umí vygenerovat velmi tučný zisk. Nike totiž za pouhý jeden kvartál vykáže čistý zisk na celoroční úrovni německého Adidasu. K tradičně známým gigantům je třeba připočíst také další německou společnost Puma a štiku posledních let americký Under Armour.

Představení "velké čtyřky" na poli sportovního průmyslu
SpolečnostZeměTržní kapitalizace (mld. USD)Tržby 2015 (mld. USD)Zisk 2015 (USD)
Nike (NKE) USA 100 30,6 3,3 mld.
Adidas (ADS) GER 24 18,4 817 mil.
Under Armour (UA) USA 18 4,0 237 mil.
Puma (PUM) GER 3,3 3,4 34 mil.

Zdroj dat: Bloomberg

Celý článek najdete v příloze.


Tomáš Plundra
Fio banka, a.s.
Prohlášení

Autor: Tomáš Plundra

Poslední zprávy

Právě diskutujete

Škola investování

13.05.2024Praha
13.05.2024Brno
14.05.2024Olomouc
14.05.2024Hradec Králové
15.05.2024Karlovy Vary


Zajímavé vzestupy

CEZ873,00+2,59
VOW32 979,50+2,41
GEVOR256,00+2,40
PKN388,00+2,11
BABMMCIU340,00+1,80

Zajímavé poklesy

RWE812,90-2,76
PILLE172,00-1,71
PKO350,10-1,46
RBI419,00-1,13
PRAPM238,00-0,83

Kurzovní lístek

EURnahoru24,995+0,11
HUFnahoru6,419+0,23
JPYnahoru15,084+0,68
PLNdolu5,788-0,15
USDnahoru23,189+0,40

demo-e-broker

Indexy

02.05.2024 - 26.04.2024
Graf - PX

PXnahoru+0,631 529,7716:15:24
RMdolu-0,06467,5116:57:18
DJIAnahoru+0,3238 799,5219:50:20
NASDAQnahoru+0,7616 278,6419:50:21
SP500stejne0,004 357,7322.09.21
DAXnahoru+0,9618 175,2117:50:00


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz