Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Čtvrtek 31.7.2025 16:48
Akcie.cz»Zpravodajství»Firemní zprávy»Kofola ČeskoSlovensko: 3M17 – tržby podle očekávání,...

Zpravodajství

Kofola ČeskoSlovensko: 3M17 – tržby podle očekávání, posílení v segmentu čerstvých potravin

11.05.2017 17:04:00 | Kofola ČeskoSlovensko a.s.

V souladu s očekáváním managementu Kofoly klesly během prvních třech měsíců tržby skupiny o 8,4 %, bez započtení hospodaření v Polsku naopak povyrostly o 0,4 %. Ukazatel EBITDA vykázala skupina za první kvartál nižší o 48,7 %. Největší skokan v portfoliu skupiny, značka UGO, potvrdila velmi silný potenciál, když její tržby narostly meziročně o 31 %, konkrétně o 19 mil. Kč. Kofola plánuje v červnu tohoto roku podpořit růst značky UGO akvizicí výrobce čerstvých salátů. To by mělo značce pomoci lépe pokrývat současný zájem o zdravější potraviny.

„Hospodářský výsledek je v souladu s naším očekáváním,“ říká finanční ředitel skupiny Daniel Buryš a pokračuje: „Hospodaření nejvíce ovlivnila pokračující rekonstrukce našeho businessu v Polsku, nárůst cen surovin a tím pádem odpovídající zdražení našich produktů. Pozitivní vliv na hospodaření měl naopak adriatický region, který na tržbách vyrostl o 16,4 %. Československo vykázalo stabilní tržby.

K výhledu Daniel Buryš říká: „Cenu surovin neovlivníme a změnu kurzu v Polsku je třeba dotáhnout. Tyto vlivy budou naše hospodaření pravděpodobně ovlivňovat i v následujících měsících. Nic to ale nemění na tom, že naše priority pro tento rok zůstávají stejné. Vedle investice do vlastních značek v Polsku to je podpora rychle rostoucí značky UGO a integrace poslední akvizice chorvatského Studenacu do skupiny. Vstupujeme do hlavní sezóny a tomu podřizujeme většinu našich aktivit.“

Značka UGO dělá skupině radost, její tržby ze 75 barů s fresh nápoji a saláty několik kvartálů po sobě rostou. V prvních třech měsících tohoto roku to bylo o 31 %, konkrétně o 19 mil. Kč. Právě v souvislosti se značkou UGO Kofola ohlásila, že v červnu předpokládá převzetí výrobní divize čerstvých salátů od společnosti Titbit. „Díky tomuto kroku rozšíříme své portfolio o čerstvé potraviny určené do retailových prodejen a budeme také lépe pokrývat zvýšenou poptávku po čerstvých ovocných a zeleninových šťávách i salátech,“ doplňuje Daniel Buryš.

Bližší informace na http://firma.kofola.cz/investor/aktuality-a-oznameni

Autor: Lenka Frostová

Poslední zprávy

Právě diskutujete

Škola investování


Zajímavé vzestupy

FACC181,00+5,85
BEZVA610,00+5,17
SHELL800,00+4,49
RBI624,40+3,31
MOL188,00+2,17

Zajímavé poklesy

VOW32 301,00-4,92
TOMA1 310,00-3,68
VER1 602,00-3,11
PILLE191,00-2,55
OMV1 140,00-1,26

Kurzovní lístek

EURdolu24,570-0,02
HUFnahoru6,143+0,24
JPYnahoru14,328+0,32
PLNnahoru5,750+0,08
USDdolu21,468-0,65

demo-e-broker

Indexy

25.06.2025 - 25.07.2025
Graf - SPC

PXdolu-0,262 241,9116:15:29
RMdolu-0,01606,7916:41:21
DJIAnahoru+0,1044 506,6116:26:58
NASDAQnahoru+1,0921 360,6016:26:44
SP500stejne0,004 357,7322.09.21
DAXdolu-0,7824 073,5916:26:56


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz