Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Úterý 16.4.2024 11:51
Akcie.cz»Zpravodajství»Firemní zprávy»Kofola ČeskoSlovensko: 3M17 – tržby podle očekávání,...

Zpravodajství

Kofola ČeskoSlovensko: 3M17 – tržby podle očekávání, posílení v segmentu čerstvých potravin

11.05.2017 17:04:00 | Kofola ČeskoSlovensko a.s.

V souladu s očekáváním managementu Kofoly klesly během prvních třech měsíců tržby skupiny o 8,4 %, bez započtení hospodaření v Polsku naopak povyrostly o 0,4 %. Ukazatel EBITDA vykázala skupina za první kvartál nižší o 48,7 %. Největší skokan v portfoliu skupiny, značka UGO, potvrdila velmi silný potenciál, když její tržby narostly meziročně o 31 %, konkrétně o 19 mil. Kč. Kofola plánuje v červnu tohoto roku podpořit růst značky UGO akvizicí výrobce čerstvých salátů. To by mělo značce pomoci lépe pokrývat současný zájem o zdravější potraviny.

„Hospodářský výsledek je v souladu s naším očekáváním,“ říká finanční ředitel skupiny Daniel Buryš a pokračuje: „Hospodaření nejvíce ovlivnila pokračující rekonstrukce našeho businessu v Polsku, nárůst cen surovin a tím pádem odpovídající zdražení našich produktů. Pozitivní vliv na hospodaření měl naopak adriatický region, který na tržbách vyrostl o 16,4 %. Československo vykázalo stabilní tržby.

K výhledu Daniel Buryš říká: „Cenu surovin neovlivníme a změnu kurzu v Polsku je třeba dotáhnout. Tyto vlivy budou naše hospodaření pravděpodobně ovlivňovat i v následujících měsících. Nic to ale nemění na tom, že naše priority pro tento rok zůstávají stejné. Vedle investice do vlastních značek v Polsku to je podpora rychle rostoucí značky UGO a integrace poslední akvizice chorvatského Studenacu do skupiny. Vstupujeme do hlavní sezóny a tomu podřizujeme většinu našich aktivit.“

Značka UGO dělá skupině radost, její tržby ze 75 barů s fresh nápoji a saláty několik kvartálů po sobě rostou. V prvních třech měsících tohoto roku to bylo o 31 %, konkrétně o 19 mil. Kč. Právě v souvislosti se značkou UGO Kofola ohlásila, že v červnu předpokládá převzetí výrobní divize čerstvých salátů od společnosti Titbit. „Díky tomuto kroku rozšíříme své portfolio o čerstvé potraviny určené do retailových prodejen a budeme také lépe pokrývat zvýšenou poptávku po čerstvých ovocných a zeleninových šťávách i salátech,“ doplňuje Daniel Buryš.

Bližší informace na http://firma.kofola.cz/investor/aktuality-a-oznameni

Autor: Lenka Frostová

Poslední zprávy

Právě diskutujete

Škola investování

16.04.2024Ústí nad Labem
17.04.2024Liberec
17.04.2024Jihlava
18.04.2024Karlovy Vary
22.04.2024Plzeň


Zajímavé vzestupy

COLHO140,00+7,69
JUV50,00+6,38
FIXZO159,00+4,61
BEZVA710,00+2,90
SHELL878,00+2,09

Zajímavé poklesy

MOL140,60-24,41
PKO345,10-2,46
NLOK504,00-2,14
PRIUA900,00-1,64
CTP410,20-1,35

Kurzovní lístek

EURnahoru25,325+0,01
HUFnahoru6,424+0,61
JPYnahoru15,439+0,58
PLNnahoru5,898+0,80
USDnahoru23,768+0,05

demo-e-broker

Indexy

16.04.2024
Graf - PX

PXdolu-0,881 543,9111:50:45
RMdolu-1,38454,1911:47:24
DJIAdolu-0,6637 732,5015.04.24
NASDAQdolu-1,7615 891,2015.04.24
SP500stejne0,004 357,7322.09.21
DAXdolu-1,3517 784,0711:30:56


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz