Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Neděle 28.12.2025 16:37
Akcie.cz»Zpravodajství»Firemní zprávy»Kofola ČeskoSlovensko: 3M17 – tržby podle očekávání,...

Zpravodajství

Kofola ČeskoSlovensko: 3M17 – tržby podle očekávání, posílení v segmentu čerstvých potravin

11.05.2017 17:04:00 | Kofola ČeskoSlovensko a.s.

V souladu s očekáváním managementu Kofoly klesly během prvních třech měsíců tržby skupiny o 8,4 %, bez započtení hospodaření v Polsku naopak povyrostly o 0,4 %. Ukazatel EBITDA vykázala skupina za první kvartál nižší o 48,7 %. Největší skokan v portfoliu skupiny, značka UGO, potvrdila velmi silný potenciál, když její tržby narostly meziročně o 31 %, konkrétně o 19 mil. Kč. Kofola plánuje v červnu tohoto roku podpořit růst značky UGO akvizicí výrobce čerstvých salátů. To by mělo značce pomoci lépe pokrývat současný zájem o zdravější potraviny.

„Hospodářský výsledek je v souladu s naším očekáváním,“ říká finanční ředitel skupiny Daniel Buryš a pokračuje: „Hospodaření nejvíce ovlivnila pokračující rekonstrukce našeho businessu v Polsku, nárůst cen surovin a tím pádem odpovídající zdražení našich produktů. Pozitivní vliv na hospodaření měl naopak adriatický region, který na tržbách vyrostl o 16,4 %. Československo vykázalo stabilní tržby.

K výhledu Daniel Buryš říká: „Cenu surovin neovlivníme a změnu kurzu v Polsku je třeba dotáhnout. Tyto vlivy budou naše hospodaření pravděpodobně ovlivňovat i v následujících měsících. Nic to ale nemění na tom, že naše priority pro tento rok zůstávají stejné. Vedle investice do vlastních značek v Polsku to je podpora rychle rostoucí značky UGO a integrace poslední akvizice chorvatského Studenacu do skupiny. Vstupujeme do hlavní sezóny a tomu podřizujeme většinu našich aktivit.“

Značka UGO dělá skupině radost, její tržby ze 75 barů s fresh nápoji a saláty několik kvartálů po sobě rostou. V prvních třech měsících tohoto roku to bylo o 31 %, konkrétně o 19 mil. Kč. Právě v souvislosti se značkou UGO Kofola ohlásila, že v červnu předpokládá převzetí výrobní divize čerstvých salátů od společnosti Titbit. „Díky tomuto kroku rozšíříme své portfolio o čerstvé potraviny určené do retailových prodejen a budeme také lépe pokrývat zvýšenou poptávku po čerstvých ovocných a zeleninových šťávách i salátech,“ doplňuje Daniel Buryš.

Bližší informace na http://firma.kofola.cz/investor/aktuality-a-oznameni

Autor: Lenka Frostová

Poslední zprávy

Právě diskutujete

Škola investování


Zajímavé vzestupy

FILLA95,00+18,75
DSPW419,50+3,97
BABWOOSP102,00+3,03
FIXZO80,00+2,56
IMO378,20+1,89

Zajímavé poklesy

SHELL772,00-3,50
PKN535,00-1,89
PKO484,50-0,84
ATS756,00-0,79
BABMMCIU178,00-0,56

Kurzovní lístek

EURstejne24,3200,00
HUFnahoru6,218+0,81
JPYdolu13,226-0,42
PLNnahoru5,747+0,36
USDnahoru20,631+0,32

demo-e-broker

Indexy

26.12.2025 - 28.12.2025
Graf - IXIC

PXnahoru+0,232 672,2423.12.25
RMnahoru+0,15688,2023.12.25
DJIAdolu-0,0448 710,9726.12.25
NASDAQstejne0,0023 614,0326.12.25
SP500stejne0,004 357,7322.09.21
DAXnahoru+0,2324 340,0623.12.25


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz