Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Čtvrtek 30.10.2025 18:44
Akcie.cz»Zpravodajství»Firemní zprávy»Kofola ČeskoSlovensko: 3M17 – tržby podle očekávání,...

Zpravodajství

Kofola ČeskoSlovensko: 3M17 – tržby podle očekávání, posílení v segmentu čerstvých potravin

11.05.2017 17:04:00 | Kofola ČeskoSlovensko a.s.

V souladu s očekáváním managementu Kofoly klesly během prvních třech měsíců tržby skupiny o 8,4 %, bez započtení hospodaření v Polsku naopak povyrostly o 0,4 %. Ukazatel EBITDA vykázala skupina za první kvartál nižší o 48,7 %. Největší skokan v portfoliu skupiny, značka UGO, potvrdila velmi silný potenciál, když její tržby narostly meziročně o 31 %, konkrétně o 19 mil. Kč. Kofola plánuje v červnu tohoto roku podpořit růst značky UGO akvizicí výrobce čerstvých salátů. To by mělo značce pomoci lépe pokrývat současný zájem o zdravější potraviny.

„Hospodářský výsledek je v souladu s naším očekáváním,“ říká finanční ředitel skupiny Daniel Buryš a pokračuje: „Hospodaření nejvíce ovlivnila pokračující rekonstrukce našeho businessu v Polsku, nárůst cen surovin a tím pádem odpovídající zdražení našich produktů. Pozitivní vliv na hospodaření měl naopak adriatický region, který na tržbách vyrostl o 16,4 %. Československo vykázalo stabilní tržby.

K výhledu Daniel Buryš říká: „Cenu surovin neovlivníme a změnu kurzu v Polsku je třeba dotáhnout. Tyto vlivy budou naše hospodaření pravděpodobně ovlivňovat i v následujících měsících. Nic to ale nemění na tom, že naše priority pro tento rok zůstávají stejné. Vedle investice do vlastních značek v Polsku to je podpora rychle rostoucí značky UGO a integrace poslední akvizice chorvatského Studenacu do skupiny. Vstupujeme do hlavní sezóny a tomu podřizujeme většinu našich aktivit.“

Značka UGO dělá skupině radost, její tržby ze 75 barů s fresh nápoji a saláty několik kvartálů po sobě rostou. V prvních třech měsících tohoto roku to bylo o 31 %, konkrétně o 19 mil. Kč. Právě v souvislosti se značkou UGO Kofola ohlásila, že v červnu předpokládá převzetí výrobní divize čerstvých salátů od společnosti Titbit. „Díky tomuto kroku rozšíříme své portfolio o čerstvé potraviny určené do retailových prodejen a budeme také lépe pokrývat zvýšenou poptávku po čerstvých ovocných a zeleninových šťávách i salátech,“ doplňuje Daniel Buryš.

Bližší informace na http://firma.kofola.cz/investor/aktuality-a-oznameni

Autor: Lenka Frostová

Poslední zprávy

Právě diskutujete

Škola investování

03.11.2025Olomouc
03.11.2025Praha
04.11.2025Karlovy Vary
04.11.2025Ostrava
05.11.2025Zlín


Zajímavé vzestupy

EMAN62,00+7,83
MOL184,10+5,62
ATS789,50+3,88
RBI760,00+2,87
PKN585,90+2,66

Zajímavé poklesy

PEN12,30-8,21
MATTE21 000,00-4,55
NOKIA150,00-4,45
DETEL670,00-3,43
TMR480,00-3,23

Kurzovní lístek

EURdolu24,380-0,18
HUFnahoru6,267+0,07
JPYnahoru13,669+0,61
PLNdolu5,743-0,08
USDdolu21,095-0,89

demo-e-broker

Indexy

30.10.2024 - 30.10.2025
Graf - PX

PXnahoru+0,532 375,6416:15:24
RMnahoru+0,11618,0316:56:31
DJIAnahoru+0,2747 760,7618:24:20
NASDAQdolu-0,9623 728,6418:24:13
SP500stejne0,004 357,7322.09.21
DAXdolu-0,0224 118,8917:50:00


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz