Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Čtvrtek 30.10.2025 9:43
Akcie.cz»Zpravodajství»Firemní zprávy»Kofola ČeskoSlovensko: 3M17 – tržby podle očekávání,...

Zpravodajství

Kofola ČeskoSlovensko: 3M17 – tržby podle očekávání, posílení v segmentu čerstvých potravin

11.05.2017 17:04:00 | Kofola ČeskoSlovensko a.s.

V souladu s očekáváním managementu Kofoly klesly během prvních třech měsíců tržby skupiny o 8,4 %, bez započtení hospodaření v Polsku naopak povyrostly o 0,4 %. Ukazatel EBITDA vykázala skupina za první kvartál nižší o 48,7 %. Největší skokan v portfoliu skupiny, značka UGO, potvrdila velmi silný potenciál, když její tržby narostly meziročně o 31 %, konkrétně o 19 mil. Kč. Kofola plánuje v červnu tohoto roku podpořit růst značky UGO akvizicí výrobce čerstvých salátů. To by mělo značce pomoci lépe pokrývat současný zájem o zdravější potraviny.

„Hospodářský výsledek je v souladu s naším očekáváním,“ říká finanční ředitel skupiny Daniel Buryš a pokračuje: „Hospodaření nejvíce ovlivnila pokračující rekonstrukce našeho businessu v Polsku, nárůst cen surovin a tím pádem odpovídající zdražení našich produktů. Pozitivní vliv na hospodaření měl naopak adriatický region, který na tržbách vyrostl o 16,4 %. Československo vykázalo stabilní tržby.

K výhledu Daniel Buryš říká: „Cenu surovin neovlivníme a změnu kurzu v Polsku je třeba dotáhnout. Tyto vlivy budou naše hospodaření pravděpodobně ovlivňovat i v následujících měsících. Nic to ale nemění na tom, že naše priority pro tento rok zůstávají stejné. Vedle investice do vlastních značek v Polsku to je podpora rychle rostoucí značky UGO a integrace poslední akvizice chorvatského Studenacu do skupiny. Vstupujeme do hlavní sezóny a tomu podřizujeme většinu našich aktivit.“

Značka UGO dělá skupině radost, její tržby ze 75 barů s fresh nápoji a saláty několik kvartálů po sobě rostou. V prvních třech měsících tohoto roku to bylo o 31 %, konkrétně o 19 mil. Kč. Právě v souvislosti se značkou UGO Kofola ohlásila, že v červnu předpokládá převzetí výrobní divize čerstvých salátů od společnosti Titbit. „Díky tomuto kroku rozšíříme své portfolio o čerstvé potraviny určené do retailových prodejen a budeme také lépe pokrývat zvýšenou poptávku po čerstvých ovocných a zeleninových šťávách i salátech,“ doplňuje Daniel Buryš.

Bližší informace na http://firma.kofola.cz/investor/aktuality-a-oznameni

Autor: Lenka Frostová

Poslední zprávy

Právě diskutujete

Škola investování

03.11.2025Olomouc
03.11.2025Praha
04.11.2025Karlovy Vary
04.11.2025Ostrava
05.11.2025Zlín


Zajímavé vzestupy

NOKIA156,98+19,85
HARDW9,60+12,28
DBK767,90+8,68
ANDR1 538,00+6,66
PVT1,48+5,71

Zajímavé poklesy

NLOK560,00-5,08
PRIUA1 040,00-2,80
CTP448,80-2,31
KARIN177,50-1,93
PILLE187,00-1,58

Kurzovní lístek

EURdolu24,335-0,04
HUFdolu6,272-0,35
JPYdolu13,754-0,60
PLNnahoru5,738+0,10
USDdolu20,908-0,05

demo-e-broker

Indexy

30.07.2025 - 30.10.2025
Graf - RM

PXnahoru+0,272 369,4509:41:52
RMnahoru+0,48620,3709:25:31
DJIAdolu-0,1647 632,0029.10.25
NASDAQnahoru+0,5523 958,4729.10.25
SP500stejne0,004 357,7322.09.21
DAXnahoru+0,2824 191,5709:23:14


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz