Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Čtvrtek 25.4.2024 22:31
Akcie.cz»Zpravodajství»Firemní zprávy»Kofola ČeskoSlovensko: Skupině Kofola se v minulém roce...

Zpravodajství

Kofola ČeskoSlovensko: Skupině Kofola se v minulém roce dařilo

25.03.2020 17:12:00 | Kofola ČeskoSlovensko a.s.

Skupina Kofola v minulém roce navýšila tržby o 4,1 % na 6 410 mil. Kč, hodnota klíčového ukazatele EBIT poskočila o 2,9 %, ukazatel EBITDA pak o 5,9 %. Velmi dobrému hospodářskému výsledku napomohl poslední kvartál, vyšší prodeje v segmentu HoReCa, a ze značek zejména Royal Crown Coly, sirupy Jupí a energetické nápoje Semtex. V Adriatickém regionu po úpravě distribučního modelu pak v tržbách zabodovalo Chorvatsko. V tomto roce bude pro Skupinu klíčové efektivní čelení situaci kolem šíření koronavirusové pandemie.

„V roce 2019 nám tržby narostly o 4,1 %, cílovou EBITDU 1 080 mil. Kč jsme překonali o 3,6 % na finálních 1 119 mil. Kč, a to navzdory horšímu počasí a rostoucím segmentovým nákladům. V loňském roce jsme také provedli významné změny ve struktuře. Prodali jsme společnosti v Polsku a Rusku a vytvořili jsme nový pilíř našeho podnikání, který voní po kávě, čaji a bylinkách. Tyto kroky nám umožnily maximální fokus na naše silné nealko pilíře v obou klíčových geografiích a další rozvoj přírodního segmentu v rámci diverzifikace našeho byznysu „Fresh & Herbs“. Navíc jsme počátkem tohoto roku koupili cidery F.H.Prager a noříme se do principů fermentace nápojů, což je segment s velkým potenciálem,“ hodnotí uplynulý rok Jannis Samaras, náčelník Skupiny Kofola a dodává: „Na tento rok máme vedle tradičních úkolů, které jsou jasně dané, před sebou integraci akvizice minerálních vod Korunní a Ondrášovka. Abychom byli čím dál atraktivnější značkou pro zákazníky, spotřebitele, ale i investory, tak se zaměříme i na nové projekty, které nás významně posunou v ekologických tématech.“

V minulém roce se Skupině v ČeskoSlovensku velmi dobře dařilo v segmentu HoReCa. Tržní podíl v Česku navýšila na 27,8 %, na Slovensku na 41,2 %. Výborný prodejní potenciál ukázala relativně nová značka v portfoliu Skupiny, přírodní minerální voda Kláštorná Kalcia, kterou po velmi úspěšném vstupu na slovenský trh mohou nově ochutnat i čeští spotřebitelé. Vedle minerální vody Kláštorná Kalcia se dobře dařilo energetickým nápojům Semtex či značce Royal Crown Cola, které svými prodeji významně překonaly slunečný rok 2018.

V Adriatickém regionu přinesly opět výborný výsledek slovinská značka přírodní minerální vody Radenska a limonády Ora. Letos velmi zabodovalo Chorvatsko, které po úpravě distribučního modelu předčilo nárůstem tržeb dokonce i sousední výborně fungující Slovinsko. V roce 2020 Skupina dokončí významnou investici do výrobního závodu v Lipiku, která přinese významné zefektivnění výroby.

V nejnovějším pilíři Skupiny Kofola, segmentu Fresh & Herbs, se tradičně dařilo budovat prodeje značce UGO, která si připsala tržby vyšší o necelých 7 %. Nováčkovi ve Skupině, společnosti LEROS, se podařilo zkompletovat portfolio pro teplé nápoje, kdy firma umí nabídnout už i čaje a kávu, což by mělo v budoucnu umožnit mnohem plynulejší růst. Pro letošní rok firma slibuje i marketingové novinky pod taktovkou Karla Hrbka, do konce loňského roku marketingového ředitele Kofoly.

Skupina Kofola se kromě tradičních plánů a cílů soustředí také na rozvoj zcela nových ekologických projektů. Namátkou jde například o projekt Zelená Rajecká dolina a pěstování vlastních bylinek, podporu bezobalových čepovaných nápojů, a to nejen pro nově uvedenou pramenitou vodu Rajec v KEGu, o významnou podporu vratných skleněných lahví v segmentu HoReCa nebo o cílené snižování gramáží lahví a víček a tím markantní úsporu spotřeby plastu.

V současné chvíli, tak jako celý svět, čelí Skupina pandemii COVID-19. Aktuálně je jejím primárním úkolem zajistit bezpečnost svých zaměstnanců, udržet výrobu, čelit logistickým nástrahám a minimalizovat negativní dopady vzniklé situace na její hospodaření. Ukazuje se, že lokálnost, jakožto jedna z klíčových hodnot Skupinové strategie, je velmi výhodnou devizou v době uzavírajícího se světa. Skupina průběžně reaguje na aktuální situaci v jednotlivých zemích, analyzuje dopady a připravuje možné scénáře budoucího vývoje.

Bližší informace na investor.kofola.cz

Autor: Lenka Frostová

Poslední zprávy

Právě diskutujete

Škola investování

25.04.2024Liberec
25.04.2024Ostrava
29.04.2024Olomouc
13.05.2024Praha
13.05.2024Brno


Zajímavé vzestupy

IMO587,00+9,93
DBK415,05+6,70
EFORU178,00+4,09
HARDW11,90+2,59
UQA209,60+1,06

Zajímavé poklesy

ANDR1 334,00-8,00
SABFI1 050,00-7,08
ULVR1 190,00-5,56
WPS20,20-3,81
BEZVA690,00-2,13

Kurzovní lístek

EURnahoru25,155+0,31
HUFnahoru6,402+0,23
JPYnahoru15,085+1,01
PLNnahoru5,828+0,29
USDnahoru23,470+0,61

demo-e-broker

Indexy

25.04.2024
Graf - SPC

PXdolu-0,321 558,6216:15:21
RMdolu-0,35465,3916:53:43
DJIAdolu-0,9838 085,8022:05:50
NASDAQdolu-0,7215 600,0822:00:27
SP500stejne0,004 357,7322.09.21
DAXdolu-0,9517 917,2817:50:00


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz