Google údajně ztrácí vinou doplňků pro blokování reklam až 6,6 mld. USD ročně
Rozmach blokování reklam na internetových stránkách začíná pro některé velké hráče znamenat vážný problém. Společnost PageFair, která měří ztráty ze zablokovaných reklam a pomáhá tak zadavatelům volit méně dotěrné způsoby inzerce které by se blokaci vyhnuli, odhaduje, že Google ztratil vinou blokování reklam na tržbách za minulý rok 6,6 mld. USD. To přitom představuje zhruba 10 % celkových tržeb společnosti za loňský rok.
PageFair využila hospodářské výsledky Googlu ve spojení s tržními daty poskytnutými společnostmi eMarketer a comScore k predikci celkového potenciálu reklamních tržeb. Zahrnuty byly reklamy ve videích na YouTube, sponzorované výsledky při vyhledávání a služby pro zprostředkování reklamy AdSense a DoubleClick. Společnost dále odhadla podíl uživatelů využívajících aplikace pro blokování reklam na 10 % (tento odhad je ve skutečnosti ještě poměrně konzervativní, dle interních dat PageFair dosahuje podíl uživatelů blokujících reklamy dokonce 12 %).
Graf níže ukazuje vývoj počtu uživatelů využívajících doplňky pro blokování reklamy. Dle odhadů společnosti PageFair by se měl počet těchto uživatelů během letošního roku zvýšit minimálně o 50 %.
Zdroj: PageFair
Zdroj: Business Insider, PageFair
Tomáš Spousta, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- Altria reportovala za 1Q výsledky v souladu s očekáváním a potvrdila celoroční výhled
25.04. 15:23 Fio - Deutsche Bank v hovoru po výsledcích za 1Q oznámila, že je v pozici diskutovat o zpětném odkupu akci
25.04. 14:27 Fio - Ford v 1Q zvyšuje výrobu vozů se spalovacími motory na úkor těch s elektrickými
25.04. 13:11 Fio - Konferenční hovor Monety k výsledkům za 1Q: Potenciál pro výplatu nadbytečného kapitálu
25.04. 13:07 Fio - IBM s výsledky za 1Q oznámila akvizici společnost HashiCorp za celkovou cenu 6,4 mld. USD
25.04. 11:10 Fio