Google údajně ztrácí vinou doplňků pro blokování reklam až 6,6 mld. USD ročně
Rozmach blokování reklam na internetových stránkách začíná pro některé velké hráče znamenat vážný problém. Společnost PageFair, která měří ztráty ze zablokovaných reklam a pomáhá tak zadavatelům volit méně dotěrné způsoby inzerce které by se blokaci vyhnuli, odhaduje, že Google ztratil vinou blokování reklam na tržbách za minulý rok 6,6 mld. USD. To přitom představuje zhruba 10 % celkových tržeb společnosti za loňský rok.
PageFair využila hospodářské výsledky Googlu ve spojení s tržními daty poskytnutými společnostmi eMarketer a comScore k predikci celkového potenciálu reklamních tržeb. Zahrnuty byly reklamy ve videích na YouTube, sponzorované výsledky při vyhledávání a služby pro zprostředkování reklamy AdSense a DoubleClick. Společnost dále odhadla podíl uživatelů využívajících aplikace pro blokování reklam na 10 % (tento odhad je ve skutečnosti ještě poměrně konzervativní, dle interních dat PageFair dosahuje podíl uživatelů blokujících reklamy dokonce 12 %).
Graf níže ukazuje vývoj počtu uživatelů využívajících doplňky pro blokování reklamy. Dle odhadů společnosti PageFair by se měl počet těchto uživatelů během letošního roku zvýšit minimálně o 50 %.
Zdroj: PageFair
Zdroj: Business Insider, PageFair
Tomáš Spousta, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- Denní report - středa 17.04.2024
17.04. 22:21 Fio - United Airlines se ve výhledu s výsledky za 1Q snaží snížit obavy ohledně dodávek letadel Boeing
17.04. 17:10 Fio - ASML reportoval výsledky za 1Q, i přes slabší výsledky společnost potvrdila roční výhled
17.04. 16:35 Fio - Pražská burza na kladné nule
17.04. 16:34 Fio - Dividenda společnosti CTP v roce 2024 a dalších letech
17.04. 14:34 Fio