Deprese klientů bank
Průzkum Evropské komise zjišťoval pocity obyvatel České republiky, kteří musí řešit své osobní finance v bance. Občané pociťují deprese, nedůvěru a obavy z komplikovanosti. První komentáře poukazovaly na to, že rozkrytí poplatků a větší průhlednost bank by tyto emoce odstranily. To ale není jádro problému.
Jsem přesvědčen, že podobné pocity při jednání se svými klienty zažívají i bankéři. Rozdíl je v tom, že deprese a obavy z komplikovanosti prožívají mnohem intenzivněji. Chce se totiž po nich, aby plnili plán a prodávali „teď a tady“ to, co se jim nařídí shora. Nedávný průzkum časopisu FOND SHOP to ukázal v celé nahotě, a to u všech významných tuzemských bank s většími či menšími rozdíly. Jejich klienti se domnívají, že jednají s kvalifikovaným poradcem, který má v první řadě řešit jejich problémy. Ve skutečnosti hovoří s prodejcem, který má nařízeno, co prodávat v rámci právě probíhající akce. Je to chyba bankéřů? V prvé řadě je to chyba systému. Bankéř za přepážkou nemůže být odborník na aktiva i pasiva, finanční plánování, investiční poradenství a portfolio management současně. Měl by rozumět fondům, pojistkám, hypotékám, úvěrům. Měl by vědět, co se děje na finančních trzích a samozřejmě by měl mít čas na jednání s klienty a navíc zvládat veškerou administrativu s úsměvem. To jednoduše nelze. A jak ukázal již zmíněný průzkum, systémy sdílení informací ve velké instituci, které by tuto překážku překonaly, neexistují nebo nejsou efektivní.
úplné znění článku: http://ipoint.financninoviny.cz/detail.php?article=50579
Poslední zprávy
- VIG: Autonomous Research zvyšuje cílovou cenu z 39 EUR na 45 EUR při stávajícím doporučení
08.12. 08:57 Fio - Denní report - pátek 05.12.2025
05.12. 22:32 Fio - Pražská burza v závěru týdne rostla
05.12. 16:37 Fio - Hewlett Packard Enterprise reportoval za 4Q, segment Networking vzrostl meziročně o 150 %
05.12. 15:15 Fio - Společnost Cooper Companies reportovala za 4Q, výhled a strategická revize potěšily analytiky
05.12. 15:01 Fio





