Blackberry není jako Apple
Společnost Research in Motion (RIMM; výrobce telefonů Blackberry) dnes oznámila že vstupuje do přímého boje proti druhé verzi oblíbeného tabletu od Apple – iPadu 2. Ode dneška je možné jejich zařízení nazvané Blackberry Plabook objednávat na portálu Best Buy. V prodeji v kamenných prodejnách bude od 19.4. Blackberry se pouští do nelehkého souboje. Apple se svou první generací iPadu vytvořil úplně nový sektor, kterému doposud pevně vládne. V druhém čtvrtletí 2010 měl Apple podíl na trhu s tablety 93%. V posledním čtvrtletí to již bylo „pouze 73%“ Společnost Apple očekává, že v letošním roce se po světě prodá těchto zařízení přes 50 milionů kusů. RIMM má zájem si z tohoto koláče také ukousnout. Zajímavé je, že s již zaběhnutým konkurentem se do bitvy nepouští pomocí cenové války. Startovací cena je u obou přístrojů 499 USD. U Applu bývá zvykem, že každé uvedení nového výrobku na trh je provázeno růstem ceny akcií. U Research in motion byl růst patrný hned po otevření burzy (+1,63% 63,20 USD), nyní po pár hodinách obchodování jsou již akcie „na nule“. Zkrátka RIMM není AAPL a o kvalitě svého výrobku bude muset přesvědčit nejprve zákazníky a poté teprve investory.
Poslední zprávy
- Zámořské akcie v závěru týdne rostou
26.04. 20:07 Fio - Pražská burza v závěru týdne posilovala
26.04. 16:46 Fio - Intel za 1Q překonal odhady na úrovni očištěného zisku na akcii, zklamal ale výhledem
26.04. 14:44 Fio - Dobrá čísla Alphabetu za 1Q odráží výnosy z Google Search, YouTube a cloudových služeb
26.04. 13:55 Fio - Výnosy Microsoftu za 3Q vzrostly nad očekávání, a to díky poptávce po komerčních cloudových službách
26.04. 11:41 Fio