Google mění nastavení politické reklamy
Google mění svoji reklamní politiku, která vstoupí v platnost již příští týden v Británii, kde se budou v prosinci konat předčasné parlamentní volby. Google nově znemožní inzerentům zaměřovat politickou reklamu na konkrétní uživatele na základě jejich předpokládaných politických preferencí. Zůstává možnost zaměření reklamy na základě věku, pohlaví či bydliště uživatel. V Evropské unii v platnost vstoupí do konce letošního roku a v ostatních zemích začátkem ledna.
Firma mimo jiné oznámila, že se chystá ověřovat fakta v politických reklamách. Facebook se naproti tomu vyjádřil, že pravdivost uváděných informací ověřovat nehodlá.
Google k věci dodal, že se v omezování reklamy chystá postupovat velmi obezřetně a zakročit jen v případě nejočividnějších dezinformací. „Vzhledem k obavám a diskuzím kolem politické reklamy a důležitosti důvěry v demokratický proces chceme zlepšit důvěru voličů v politické inzeráty, které mohou vidět na našich platformách,“ uvedl Google. Příjmy Googlu z inzerce politické reklamy se jen malou měrou podílí na celkových příjmech společnosti, jež v minulém roce dosáhly přibližné výše 116 miliard dolarů.
Zdroj: Bloomberg, BBC, AP
Tomáš Novák
Fio banka, a.s.
Prohlášení
Tomáš Novák
Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- ČR: Devizové rezervy v březnu na hodnotě 146,3 mld. USD
07.05. 10:10 Fio - Index DAX v zeleném, posiluje po výsledcích Infineon Technologiees
07.05. 09:49 Fio - Pražská burza otevírá růstově, Philip Morris ČR dnes na BCPP naposledy s dividendou
07.05. 09:36 Fio - ČR: Obchodní bilance v národním pojetí v březnu s přebytkem 39,3 mld. Kč při očekávání 17,0 mld. Kč
07.05. 09:18 Fio - ČR: Průmyslová výroba v březnu meziročně poklesla o 11,1 %
07.05. 09:18 Fio