Netflix hlásí rekordní sledovanost nového seriálu Squid Game, vyplácí se investice do asijského trhu
Netflix se chlubí rekordní sledovaností svého nedávno uvedeného jihokorejského seriálu Squid Game (v překladu Hra na Oliheň), který se v krátké době stihl stát globálním hitem. Dle Netflixu se jedná o největší start, jaký kdy u spuštění svých seriálu platforma zaznamenala, jelikož dystopické drama zvládlo od svého debutu 17. září nalákat již 111 mil. shlédnutí. To překonalo předchozí rekord, který držel seriál Bridgerton s 82 mil. shlédnutími za prvních 28 dní.
Úspěch této série je pro Netlix milníkem. Streamovací platforma do asijského regionu v posledních letech hojně investuje, zejména do Jižní Koreji. Produkuje zde vlastní filmy a seriály, skupuje studia a zakládá talentové tréninkové základny, jelikož vnímá zpomalení růstu na americkém trhu. I v Asii však bude v krátkém čase čelit konkurenčním výzvám, v regionu již posilují své investice společnosti jako Walt Disney či čínský technologický gigant Tencent.
Netflix na jihokorejský trh vstoupil již v roce 2016, od té doby zde investoval okolo 645 mil. USD a vyprodukoval okolo 80 vlastních seriálů a filmů. V únoru odhalil plán investovat v Jižní Koreji za rok 2021 do vlastního obsahu dalších 500 mil. USD.
Akcie Netflix (NFLX) rostou o 0,045 % na 625,22 USD.
Zdroj: Bloomberg
Matěj Švanda
Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- Americké akcie uzavřely nejlepší týden roku růstem
26.04. 22:07 Fio - V závěru týdne DAX připsal 1,39 %
26.04. 17:53 Fio - Photon Energy: Sadif Investment Analytics zvyšuje cílovou cenu na 7,012 PLN a doporučení na "hold"
26.04. 17:19 Fio - Gazprom podal žalobu na ČEZ, ZSE a OMV
26.04. 16:39 Fio - USA: Index spotřebitelské důvěry University of Michigan podle konečných dat v dubnu na 77,2 b.
26.04. 16:26 Fio