Wal-Mart hledá cesty, jak zvýšit svoji mezinárodní působnost
Wal-Mart se snažil získat obchody Carrefouru v Brazílii a Kolumbii. Právě trh v Kolumbii, kde vloni Carrefour zaznamenal tržby ve výši 1,69 mld. EUR, se rychle rozvíjí a Wal-Mart zde nemá žádné fyzické zastoupení. Americký řetězec se snaží rozšířit svoji působnost do zahraničí, kde mu tržby rostou až 10x rychleji než v USA. Po koupi aktiv se poohlíží i v Japonsku, což naznačuje strategii Wal-Martu raději něco koupit, nežli nově budovat.
Hodnota brazilské divize Carrefouru se odhaduje někde mezi 5-7 mld. EUR. V Kolumbii má francouzský řetězec druhý největší podíl a analytici se shodují, že pokud by se nakonec Wal-Martu podařilo aktiva koupit, nějakou dobu by trvalo, než by došlo k integraci a řetězec mohl těžit z výhody rozvíjejícího se trhu. Byla by to dlouhodobá investice.
Zdroj: Bloomberg
Áron Berezkin
Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- Pokračující žádosti o podporu v nezaměstnanosti
24.12. 14:51 Fio - Nové žádosti o podporu v nezaměstnanosti byly mírně nižší
24.12. 14:49 Fio - Index žádostí o hypotéky v USA poklesl
24.12. 14:48 Fio - Futures na americké akcie nepatrně oslabují
24.12. 14:33 Fio - S&P 500 připsal 0,43%
23.12. 22:20 Fio





