Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Úterý 15.10.2019 14:35
Akcie.cz»Diskuse

Diskuze ČEZ

1

ČEZ:  Bloomberg: nástup elektromobilů vyvolá další krach cen ropy

Trochu moc sci-fim ale opravdu hodně moc.
Je tu někdo, kdo se chystá kupovat elektromobil nebo třeba hned dva?
Já o nikom v širokém okolí nevím. nízká životnost baterií, vysoká cen elektromobilů, které jsou dost malé prostorově. a spousta dalších důvodů.
A ten druhý odkaz, zákaz spalovacích motorů, to už je úplně na chocholouška.

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/bloomberg-nastup-elektromobilu-vyvola-dalsi-krach-cen-ropy-1274035

a

http://zpravy.e15.cz/fleet-special/konec-spalovacich-motoru-nemecko-je-chce-danove-znevyhodnit-v-cele-eu-1323754

ČEZ:  Bloomberg: nástup elektromobilů vyvolá další krach cen ropy

..když přicházela pára, taky byli vizionáři a skeptici. Všem je asi jasný, že to jednou přijde, ale nikdo neví kdy a jak rychle.

A vzhledem k tomu, že nadějná alternativa k ropě EV1 tu už byla v 90. letech a pak ji po čtyřech letech GM poněkud podivně ukončil a teď naopak i Saudové mluví o budoucnosti elektřiny, je to nejspíš blízká budoucnost.

ČEZ:  Bloomberg: nástup elektromobilů vyvolá další krach cen ropy

..a tady je reálná odpověď: https://www.novinky.cz/auto/417110-nemecka-posta-se-svym-elektromobilem-dela-vrasky-automobilkam.html

Auto za 5000€ pro Deutsche Post. Neskutečná změna v uvažování, prostě si pošta nechala vyvinout vlastní levné elektromobily, když je trh ještě nenabízí. :)

ČEZ:  Bloomberg: nástup elektromobilů vyvolá další krach cen ropy

To je hodně zajímavé, ale pořád mě to nepřesvědčuje o masovém rozšíření takových aut.
Dovedu si představit popojíždění po městě a to ještě za předpokladu, že budou všude nabíjecí stanice, protože to je za pár hodin vybité.
Co ale vůbec nechápu, jak může jen tak někdo vyrobit celé auto? Jednak je potřeba vývoj a zkušenosti z oboru, pak spousta dodavatelů na různé díly a také různé homologace a schválení.

ČEZ:  Bloomberg: nástup elektromobilů vyvolá další krach cen ropy

jj, přesně tohle ani já nechápu. Automobilkám kvůli testům trvá vývoj 5 let. Neumím si představit, jak to dokázali pošťáci bez zkušeností a zázemí.

ČEZ:  Bloomberg: nástup elektromobilů vyvolá další krach cen ropy

> To je hodně zajímavé, ale pořád mě to nepřesvědčuje o masovém rozšíření
> takových aut.

tak se podívej do Číny, ta ti přijde málo masová?

> Dovedu si představit popojíždění po městě a to ještě za předpokladu,
> že budou všude nabíjecí stanice, protože to je za pár hodin vybité.

ale to je přesně cílovka ... nejen rozvoz, ale i takové to denní dojíždění, kde nevyhovuje hromadná doprava, a na kolo už je to moc daleko (a v dešti a v zimě se nechce)

dobíjet všude netřeba, stačí aby to vydrželo dvakrát 10-20 km do/z kanclu, do zásuvky to napíchneš až večer doma

viz výše, Číňan to má, a nějaká ""dětská"" vozítka ti pošle už za 3-4 tisíce dolarů, proč s tím nejezdíme tady je jiná otázka ...

třeba kolega jezdí v továrním(!) elektrickým Favoritu, ale bylo jich vyrobeno jen pár kusů ... proč?

já to dojížděcí vozítko ještě nemám, protože si potřebuju (ehm, chci) držet velký auto s rozumným dojezdem za účelem ježdění na vodu a podobně, který mi tedy dokáže pokrýt i tu dojížděcí potřebu, když se mi nechce na kolo, a mít v rodině dvě auta by byl problém nejen finanční[*], ale třeba i s parkováním, už takhle mám před panelákem problém s tou jednou károu, a tak vůbec

[*] výše uvedenou částku - pořizovací cenu - na dojíždění projezdím za víc než deset let, nemluvě o tom, že ani ta elektrika nemá nulové provozní náklady, a deset let jedny baterky nevydrží ani náhodou

kdyby existovalo něco jako byl původní koncept Chevroletu Volt[**], tzn. čistě elektrický pohon, v kufru spalovací motor jako generátor na dobíjení (vtipně pojmenováno ""range extender""), a k tomu v rozumné velikosti (i když táta vozil loď i na Trabantu, že :-)), tak bych to bral všema deseti - teda ještě kdyby to nestálo jako pět aut normálních

[**] což je mimochodem taky zajímavá otázka, proč toto zabili?

> Co ale vůbec nechápu, jak může jen tak někdo vyrobit celé auto? Jednak je
> potřeba vývoj a zkušenosti z oboru, pak spousta dodavatelů na různé díly
> a také různé homologace a schválení.
&
> Neumím si představit, jak to dokázali pošťáci bez zkušeností a zázemí.

tak čtěte pořádně, i na těch Novinkách se píše, že to nevyvíjeli pošťáci, nýbrž dělala to pro ně firma - kterou mimochodem skoupili, když to začlo vypadat nadějně, docela dobrej obchodní tah ...

každopádně udělat vlastní auto dneska není tak velkej problém, říká někomu něco třeba Kaipan?

byl se někdy někdo podívat s čím si hrajou velký kluci na univerzitách, co umí udělat s půl tunou odpadu a pár krabicema součástek od číňana?

slyšel někdo někdy o něčem jako Global Village Construction Set?

automobilkám to trvá pět let ne proto, že by byl dneska problém to za půl roku poskládat a za dalšího půl roku to procpat přes schvalování do masový výroby, ale z úplně jinejch důvodů ... jak dlouho trvalo, než přestal bejt displej s navigací výsadou nejdražších modelů, přitom technicky a homologačně vyřešený to zjevně bylo (když to ty drahý mohly mít); a když už to u těch levnějších bylo jako volitelná výbava, proč za to Škodovka chtěla osmdesát tisíc v době, kdy jsem si koupil TomToma za desítku, a to byl top model s akcelerometrama a modrozubem atd. (dnes standard všude, hm), to co bylo tehdy na úrovni tý škodovácký se prodávalo na každým rohu za tři, max čtyři tisíce ... proč???

ČEZ:  Bloomberg: nástup elektromobilů vyvolá další krach cen ropy

Nástup elektromobilů zřejmě přijde. Ale bude to ještě nějaký čas trvat. Dokud budou po silnicích jezdit těžká auta nebo těžké elektromobily typu Tesla, pak bude vždycky jízda malým elektromobilem velmi nebezpečná. A to je zásadní hledisko při výběru vozu u velké části lidí. Další hledisko je stále silné lobby naftařů a chem. průmyslu. Kdyby svět chtěl přejít na čistou ( v uvozovkách ) energii, pak by to už dávno klidně udělal. Technologie jsou připravené už dávno.

Ps: čekám na odpal indexů k double hight a ponor zlata taky směrem k double :-)

ČEZ:  Bloomberg: nástup elektromobilů vyvolá další krach cen ropy

Čína: tam fakt nevím, nikdy jsem se nedíval čím tam jezdí a jak masově jsou tam elektromobily rozšířené. Nevím kde to najít, se přiznám bez mučení.
S bydlením to máme úplně stejné. Já osobně bych měl problém to před panelákem dobíjet. Leda bych si natáhl prodlužku z našeho vysokého patra dolů na parkoviště.
Kaipan: to je auto poskládané z dílů škodovky, motor, podvozek a ostatní součásti jako řízení atd. Myslím, že i ostatní firmy to tak dělají. Udělat oplechování a čalounění je totiž to nejmenší. Možná i tatrovka má takový osobák, nepamatuji si přesně, ale je víc takových výrobců jako kaipan. Dej si vygooglit jak Kaipan vzniká.
U těch Němců jsem netvrdil, že to pošťáci vyvíjeli. Ale ta firma, co to dělala musí mít v automobilovém průmyslu zkušenosti. Třeba je to fiat, chevrolet, co já vím...
Tohle nejsou auta, co slepilo pár nadšenců z nějakých dílů z Číny, to určitě ne.
Předpokládám, že uvnitř bude samé logo VW apod. když jsou to němci.

ČEZ:  Bloomberg: nástup elektromobilů vyvolá další krach cen ropy

ad Čína, no statistiky nemám, ale když jsem tuhle pokukoval, jestli bych nepořídil aspoň elektroskútr, tak jen na jedný fotce z fabriky toho měli víc než kolik jezdí elektropřibližovadel v celý ČR dohromady

a to samozřejmě nebyl jedinej typ ... když se porozhlídneš, co ti tam prodejci nabídnou, tak jsou toho desítky, možná stovky (nevídaná rozmanitost vzhledem k tomu, jak číňani kopírujou jedno od druhýho :-)), včetně vozítek funkčně obdobnejch tomu pošťáckýmu (akorát tedy počítám, že německé zpracování bude někde jinde, ať už si to nechaj vyrobit u kohokoli), no a čínskej komunista teda rozhodně na sklad nevyrábí, jako kdysi ten náš, takže poptávka bude, jezdit se v tom bude

nevim, kolik je v číně přibližovadel a kolik z nich teda ty elektro tvoří, já jsem tu masovost myslel hlavně tak, že je ten trh dost velkej, aby se tam fabrika na elektro uživila stejně jako tady škodovka s ropákama, takže problém není že by se neprodalo dost na to, aby se vyplatil rozjezd výroby a různý věci okolo ... že to tam jede v objemech, který si tady v tý desetimilionový zemičce moc neumíme představit

vozítko od pošťáků asi nebude masové tak jako folksí brouk, ale dovedu si představit, že do pár let jich bude po evropě jezdit minimálně 20 tisíc, což mi z pohledu výroby přijde dostatečně masové, a začne to nabalovat potřebnou infrastrukturu - např. to dobíjení mimo areál firmy, ale třeba i servisy, kde člověka nevyhodí že elektro nedělají

nesmíš chtít všechno hned :-) podstatný je, že jsme asi právě svědky toho, jak se to láme ze šuplíkovejch projektů zadupávanejch nějakou vyšší mocí, popř. hraček pro znuděný miliardáře, do normálního použití

co si z toho kdo vezme pro obchodování s ropou nebo s automobilkama, jeho věc, za sebe si myslím, že to nijak překotný nebude, Shell kvůli elektromobilům určitě nezkrachuje, ale třeba automobilky můžou mít za pár let problém, pokud si nějaká hlava pomazaná v Bruselu vzpomene, že na lid sprostej musí bejt zase nějakej bič, aby neměl přílišnej pocit volnosti, jako v minulosti například v tom, jakou žárovku nebo jakej vysavač si poníženě smí koupit ...

ad Kaipan - ale to je právě moje pointa, že dneska nemusíš nic dělat od nuly a nejspíš to neudělali ani ti pošťáci, prostě vezmeš tohle a támhle, nějak to složíš, a máš vozítko ... se podívej na tu mojí Phedru, koncern nakreslí jeden eurovan a hnedle jsou z toho čtyři ""různý"" auta, a to mám ještě motor shodnej s nejmíň padesáti dalšíma autama, víc než polovina dílů podvozku pasuje na dodávky, a teďkon jsem řešil klíček, hm, tak stejnej transpondér jsem našel prodávat asi pro patnáct dalších automobilek z celýho světa

ČEZ:  Bloomberg: nástup elektromobilů vyvolá další krach cen ropy

tech 5000€ neni tolik nerealnejch.

""Postaci"" maji jen kabinu pro dve osoby, vzadu krabica na zasilky, relativne malou baterku a motor. Celkem omezenou rychlost a nosnost taky nemusi mit velkou. Tj. lehka jednoducha kontrukce. Nejvetsi humbuk pri schvalovani asi bude u emisi a to je s elektrikou netankuje.

Navic nemusi platit marketing, autosalony, hromadu provizi a kdovi co jeste.

Mimochodem jeste pred par roky Dacia prodavala Logana,celkem hnusnej, ale brutalne velkej, jednoduchej a hlavne cena v zakladu kolem 150k.


_________
ČEZ: Bloomberg: nástup elektromobilů vyvolá další krach cen ropy

To je hodně zajímavé, ale pořád mě to nepřesvědčuje o masovém rozšíření takových aut.
Dovedu si představit popojíždění po městě a to ještě za předpokladu, že budou všude nabíjecí stanice, protože to je za pár hodin vybité.
Co ale vůbec nechápu, jak může jen tak někdo vyrobit celé auto? Jednak je potřeba vývoj a zkušenosti z oboru, pak spousta dodavatelů na různé díly a také různé homologace a schválení.

1