Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Pátek 26.4.2024 1:54
Akcie.cz»Zpravodajství»Firemní zprávy»Kofola ČeskoSlovensko: 3M17 – tržby podle očekávání,...

Zpravodajství

Kofola ČeskoSlovensko: 3M17 – tržby podle očekávání, posílení v segmentu čerstvých potravin

11.05.2017 17:04:00 | Kofola ČeskoSlovensko a.s.

V souladu s očekáváním managementu Kofoly klesly během prvních třech měsíců tržby skupiny o 8,4 %, bez započtení hospodaření v Polsku naopak povyrostly o 0,4 %. Ukazatel EBITDA vykázala skupina za první kvartál nižší o 48,7 %. Největší skokan v portfoliu skupiny, značka UGO, potvrdila velmi silný potenciál, když její tržby narostly meziročně o 31 %, konkrétně o 19 mil. Kč. Kofola plánuje v červnu tohoto roku podpořit růst značky UGO akvizicí výrobce čerstvých salátů. To by mělo značce pomoci lépe pokrývat současný zájem o zdravější potraviny.

„Hospodářský výsledek je v souladu s naším očekáváním,“ říká finanční ředitel skupiny Daniel Buryš a pokračuje: „Hospodaření nejvíce ovlivnila pokračující rekonstrukce našeho businessu v Polsku, nárůst cen surovin a tím pádem odpovídající zdražení našich produktů. Pozitivní vliv na hospodaření měl naopak adriatický region, který na tržbách vyrostl o 16,4 %. Československo vykázalo stabilní tržby.

K výhledu Daniel Buryš říká: „Cenu surovin neovlivníme a změnu kurzu v Polsku je třeba dotáhnout. Tyto vlivy budou naše hospodaření pravděpodobně ovlivňovat i v následujících měsících. Nic to ale nemění na tom, že naše priority pro tento rok zůstávají stejné. Vedle investice do vlastních značek v Polsku to je podpora rychle rostoucí značky UGO a integrace poslední akvizice chorvatského Studenacu do skupiny. Vstupujeme do hlavní sezóny a tomu podřizujeme většinu našich aktivit.“

Značka UGO dělá skupině radost, její tržby ze 75 barů s fresh nápoji a saláty několik kvartálů po sobě rostou. V prvních třech měsících tohoto roku to bylo o 31 %, konkrétně o 19 mil. Kč. Právě v souvislosti se značkou UGO Kofola ohlásila, že v červnu předpokládá převzetí výrobní divize čerstvých salátů od společnosti Titbit. „Díky tomuto kroku rozšíříme své portfolio o čerstvé potraviny určené do retailových prodejen a budeme také lépe pokrývat zvýšenou poptávku po čerstvých ovocných a zeleninových šťávách i salátech,“ doplňuje Daniel Buryš.

Bližší informace na http://firma.kofola.cz/investor/aktuality-a-oznameni

Autor: Lenka Frostová

Poslední zprávy

Právě diskutujete

Škola investování

29.04.2024Olomouc
13.05.2024Praha
13.05.2024Brno
14.05.2024Olomouc
14.05.2024Hradec Králové


Zajímavé vzestupy

IMO587,00+9,93
DBK415,05+6,70
EFORU178,00+4,09
HARDW11,90+2,59
UQA209,60+1,06

Zajímavé poklesy

ANDR1 334,00-8,00
SABFI1 050,00-7,08
ULVR1 190,00-5,56
WPS20,20-3,81
BEZVA690,00-2,13

Kurzovní lístek

EURnahoru25,155+0,31
HUFnahoru6,402+0,23
JPYnahoru15,085+1,01
PLNnahoru5,828+0,29
USDnahoru23,470+0,61

demo-e-broker

Indexy

25.04.2024 - 26.04.2024
Graf - IXIC

PXdolu-0,321 558,6225.04.24
RMdolu-0,35465,3925.04.24
DJIAdolu-0,9838 085,8025.04.24
NASDAQdolu-0,6415 611,7626.04.24
SP500stejne0,004 357,7322.09.21
DAXdolu-0,9517 917,2825.04.24


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz