Blackberry není jako Apple
Společnost Research in Motion (RIMM; výrobce telefonů Blackberry) dnes oznámila že vstupuje do přímého boje proti druhé verzi oblíbeného tabletu od Apple – iPadu 2. Ode dneška je možné jejich zařízení nazvané Blackberry Plabook objednávat na portálu Best Buy. V prodeji v kamenných prodejnách bude od 19.4. Blackberry se pouští do nelehkého souboje. Apple se svou první generací iPadu vytvořil úplně nový sektor, kterému doposud pevně vládne. V druhém čtvrtletí 2010 měl Apple podíl na trhu s tablety 93%. V posledním čtvrtletí to již bylo „pouze 73%“ Společnost Apple očekává, že v letošním roce se po světě prodá těchto zařízení přes 50 milionů kusů. RIMM má zájem si z tohoto koláče také ukousnout. Zajímavé je, že s již zaběhnutým konkurentem se do bitvy nepouští pomocí cenové války. Startovací cena je u obou přístrojů 499 USD. U Applu bývá zvykem, že každé uvedení nového výrobku na trh je provázeno růstem ceny akcií. U Research in motion byl růst patrný hned po otevření burzy (+1,63% 63,20 USD), nyní po pár hodinách obchodování jsou již akcie „na nule“. Zkrátka RIMM není AAPL a o kvalitě svého výrobku bude muset přesvědčit nejprve zákazníky a poté teprve investory.
Poslední zprávy
- ČEZ: odhady hospodaření za 1Q 2025
13.05. 18:32 Fio - Pražská burza mírně klesla
13.05. 16:35 Fio - Bayer reportoval silné výsledky za 1Q, farmaceutická divize překonala očekávání
13.05. 11:49 Fio - Footshop v 1Q vykázal silný meziroční růst ve všech finančních ukazatelích a zvýšil výhled
13.05. 09:47 Fio - Erste: Morgan Stanley zvyšuje cílovou cenu na 83 EUR při stálém doporučení „Overwt/In-Line“
13.05. 09:20 Fio