Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Středa 30.4.2025 12:35
Akcie.cz»Diskuse

Diskuze ČEZ

ČEZ:  páteční růst

Ten odhad Ti 100% vyšel https://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/198900-kb-a-cez-podrzely-prazskou-burzu Doufám že časem vyjde i tenhle: ""ČEZ - Deutsche Bank zvyšuje cílovou cenu na 470 Kč z 460 Kč"" (Reuters, včera)

ČEZ:  páteční růst

a kde vezmete tu energi pro ty elektroauta, když chtěj spalovací zakázat?

ČEZ:  páteční růst

EU nám rozhodně stavbu JE nezakáže, konečně by měli hodně vyměknout po odchodu GB, jinak by se nám to mohlo rozpadnout jak domeček z karet, nakonec zřejmě vyměknou i v kvótách na uprchlíky.
Co by nám ale MĚLO návrhy a stavbu dalších bloků zastavit, je ekonomika provozu. Stavět za úplně šílené peníze něco, co když nakonec možná za 20 let konečně zprovozníme tak to bude vyrábět elektřinu za plus mínus 100 EUR/MWh tj. cca trojnásobek dnešní ceny, je nonsens, stačí se zdálky koukat na Hinkley Point. Je podle mne třeba počkat zda se dotane do provozního a ekonomicky rentabilního stadia některý z nových typů reaktorů, pokud ne tak provozovat současné bloky co nejdéle, zbytek doplnit plynem etc.
Důležitější otázka než zákaz JE je spíš ta, jak dlouho půjde provozovat uhelky.

ČEZ:  páteční růst

Asi se bude jezdit autem jen když fouká vítr.

ČEZ:  Elektrifikace autodopravy

Nedá mne to ještě nereagovat k tomuto tématu. Elektromobily už tady před nějkou dobou X-desítek let v začátcích masového automobilismu existovaly. Nicméně jejich hlavním nedostatkem byla a nejspíš ještě nějkou dobu bude baterie. Samozřejmě trakční vlastnosti jsou výborné, ale ten
zbytek věcí okolo včetně baterií je neúnosný a za současného stavu podobné píčoviny můžou
fungovat jedině v amíkově, zemi neomezeného tisku. Celosvětově na to naskakuje poměrně
dost pomatených geeků a to drží celé odvětví nad vodou. Nicméně stále se asi 60 % el.
energie vyrabí z fosilních zdrojů tak takový elektromil je do doby než bude energie
z OZE učiněným zvěrstvem za petrodolary. Nikdo neřeší ztráty při nabíjení pak každé
auto asi 80% svého času stojí (co dělají baterie? podléhají samovybíjení). Už teď
vidím tu nádheru v podobě třeba miliardy aut co se samovybíjí a vedle běží hned
několik uhelek nebo plynových elektráren, aby to samovybíjení i ztráty při tom
všem nabíjení dohnaly. Přitom za současného stavu je spíš potřeba už začít i
uvažovat jak C02 z atmosféry vracet zpět do pevného stavu.

ČEZ:  Elektrifikace autodopravy

kavol: Trága není nic pokud máš energii zadarmo a nemusíš ji výrábět z fosilních paliv, ale on i ten tvůj solár na střeše v garáži potřeboval spoustu energie na výrobu a i částečně dopravu na místo. Pokud vím už i tam se řešilo kolik si ten panel za svou životnost(v čase klesá účinost atd.¨)vyrobí té energie vlastně navíc a jakou zanechá vůbec uhlíkovou stopu. Jinak co se týká hybridů tak to je v současnosti pro celou řadu automobilek směr, ale má to jeden háček. Taková lokomotiva má životnost x-desítek let ta si na to asi vydělá, ale dnes už spotřební autošrot za svoji životnost, když se tam ještě něco vykurví horko-těžko. Pro uživatele to bude jenom asi fůra dalších problémů navíc s bateriemi i navýšením hmotnosti atd. Potom k účinnosti tvého tzv. elektromobilu musíš připočítat při 60% výrobě elektřiny
z fosilních paliv ještě účinnost celé el. sosutavy na rozvod i účinnost nějaké uhelky při spalování, včetně parního cyklu atd. Potom ti pak vyjdou úplná zvěrstva o kterých píšu.
Sám mám Porsche Cayenne a jezdím na plyn z vlastní bioplynky (po přečištění) a to se dá ještě považovat za asi udržitelné s nějakou jaderkou k tomu. No, ale abych podpořil to
nějaký retailový řešení na rozdíl od těch zvěrstvech z amíkova za petrodolary. Tak si myslím, že taková plynová octávka je o dost lepší řešení než šílenost od Tesly. Riziko
při haváríi je zhruba srovnatelné i včetně náhodného vzplanutí(výbuchu).